Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Jeg vil købe mig et 50" TV.

Jeg har set mig varm på dette her TV:

Panasonic TH-50PZ80O, som jeg har læst rundt omkring på nettet, har fået gode anmeldelser, til billigste pris (dvdpriser.dk) på omkring de 16.000,-

Jeg overvejede også Panasonic TH-50PZ80, men det har ikke '24p Real Cinema', som TH-50PZ80O har det.

TH-50PZ80 har godt nok '24p Playback', men hvad er forskellen på '24p Real Cinema' og '24p Playback' egentlig?

Prisforskellen på TH-50PZ80O og TH-50PZ80 (ca. 13.000,- edbpriser.dk) er ca. 3000,- og grunden til jeg at jeg smider de 3000,- ekstra til TH-50PZ80O er '24p Real Cinema' - er det så det værd?

Overall gør jeg mig så et godt plasma TV køb?

Kan jeg få et bedre Panasonic plasma 50" TV i prisklassen 13.000,- til 16.000,-? TV'et SKAL være et 50" eller over TV!

Findes der bedre eller ligeså gode plasma TV'er i andre mærker til en billigere pris?

Hvordan er mit valg ift. fx et PX80 tv?

Jeg har pøvet at kigge efter et 50" PX80 TV på dvdbpriser.dk, men kan ikke finde noget andet end PZ80/PZ800 TV'er.

TV'et skal bruges til Digital TV / Xbox360 / DVD / Bluray.

Håber nogen derude kan give mig kvalificeret hjælp...
Af Illgor
Man kan ikke få 50" px80 herhjemme desværre:(
Mht dit spg på forskellen må du nok få svar fra andre herinde.
Mht andre tv i din prisklasse kan du se på et pioneer 5090 som lige pt kan fås i sverige til ca 15-16k. Hvis du spørger herinde vil de fleste nok sige det er det bedste tv. Dog er der så ikke højtalere med. Men hvem køber tv til 15k uden at have seperat anlæg alligvel:P
Brugeravatar
Af kthomsen
For det første hedder det et PZ800 og ikke PZ80O, bare så jeg ikke bliver forvirret! :)

For det andet, hvis dit budget magter det, er det absolut bedste billede du kan smide penge efter for tiden et Pioneer 5090 eller 5090H.
De fåes fra sverige til ca. 15.500kr ifølge nogle tråde her på flatpanels. Det kommer så uden fod eller højtalere, men det er jo ikke alle der har brug for det. Ellers koster det vidst nok ca. 500-700kr pr del.

Men ellers er PZ800 med i toppen af poppen, men overgåes af pioneers 9. generation Kuro plasma.
Af Kratz
Personligt synes jeg lyden er den største forskel mellem PZ80 og PZ800. Lyden er forholdsvis standard for PZ80, mens den for PZ800 er noget bedre.
Derfor er det værd at overveje om man vil bruge lyden fra TV'et eller alligevel altid slå anlægget til.
Brugeravatar
Af kthomsen
Enig med Kratz. Hvis du kører lyd gennem anlæg, er ligeglad om TVet har DVB-T med Mpeg4 og ekstra hdmi, så er PZ80 et rigtig godt og billigt bud.

Men hvis du har lyst til at spendere de penge som et PZ800 koster, så skal du virkelig tænke over et pioneer 5090H som er faldet i pris den sidste måned.
richthofen skrev:Hejsa,

Jeg vil købe mig et 50" TV.

Jeg har set mig varm på dette her TV:

Panasonic TH-50PZ80O, som jeg har læst rundt omkring på nettet, har fået gode anmeldelser, til billigste pris (dvdpriser.dk) på omkring de 16.000,-

Jeg overvejede også Panasonic TH-50PZ80, men det har ikke '24p Real Cinema', som TH-50PZ80O har det.

TH-50PZ80 har godt nok '24p Playback', men hvad er forskellen på '24p Real Cinema' og '24p Playback' egentlig?

Prisforskellen på TH-50PZ80O og TH-50PZ80 (ca. 13.000,- edbpriser.dk) er ca. 3000,- og grunden til jeg at jeg smider de 3000,- ekstra til TH-50PZ80O er '24p Real Cinema' - er det så det værd?
Hej.

For det alene vil jeg mene at den ikke er det værd. Forskellen er, som jeg har forstået det, ligger i at 24pRealCinema aktiveres i IFC systemet der kan sammenlignes med Sonys MotionFlow+100Hz system. Dette gør at billedet ikke "hakker" ved 24p kilder. 24pPlayback er hvor fjernsynet viser 24p kilder ved 96Hz (24*4=96).

Fra erfaring synes jeg at Sony's system er bedre, da der ikke forekommer en "video-kamera-agtig" effekt ved 24p kilder dog synes jeg at den er rar at have hvis billedet "hakker". Når jeg nævner "hakker" så kan det godt virke lidt voldsomt, men så slemt er det hellere ikke det er bare mig der er lidt perfektionistisk :D.. uanset hvad du vælger så får du et super godt tv :)

Held og lykke med det!
Af richthofen
Jeg siger mange tak for svarene.

De var meget brugbare.

rod1983:

Du skriver: 24pPlayback er hvor fjernsynet viser 24p kilder ved 96Hz (24*4=96).

Hvad betyder det i praksis? Hvornår bliver det benyttet når man ser og bruger TV'et? Ved DVD afspilning eller TV kigning?

kthomsen:

Selvfølgelig er det Panasonic TH-50PZ800 jeg mener. Det var en trykfejl. :)

Tak for dit link hvor man kan se forskel på modellerne. Det var yderst brugbart!

Som jeg ser det, så er PZ80/800 modellerne en videreudvikling af PX80 og specs'ene er øget til det bedre, så vidt jeg kan se på siden.

Svarene her i indlægget har gjort at jeg har bestemt mig for Panasonic TH-50PZ800 modellen pga at jeg for det meste skal bruge TV'et uden opsætning til surround forstærker, selvom jeg har muligheden for gammeldaws 5.1 surround lyd.
Panasonic TH-50PZ800 har bedre lyd end Panasonic TH-50PZ80 og andre småting, så det gjorde udslaget.

Havde kigget på Pioneers 9. gen 50" TV anbefalet i testene lavet her på siden og det røg på at det ikke havde lyd.

Hvor stor er forskellen i billedkvaliteten mellem Pioneers TV og Panasonic TH-50PZ800? Det er ikke fordi, at jeg ikke vil have en god billedkvalitet på mit TV for ellers havde jeg jo købt et billigere TV, men er billedkvaliteten virkelig så stor i mellem de 2, at jeg er dum i ikke at tage Pioneer TV'et i stedet når jeg alligevel lægger de penge jeg gør?
Er det ikke kun ultra tv fladskærms nørder, som kan se forskel? 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Man kan jo bare købe en højttaler til LX5090H. Den er desuden langt bedre end meget af det bras der sidder i gængse fladskærme i dag. Køber du i Sverige, så kan du få både LX5090, højttaler og fod for ca. 16.000 dkr.

Jeg mener helt klart det er dumt at springe LX5090 over til fordel for PZ800. LX5090 er referencen. PZ800 er kun runner-up.
Af richthofen
Ok Yakken, det lyder interessant.

Har du et link til den billigste pris og sikker butik at købe i i Sverige? Jeg går ud fra det er via nettet jeg kan bestille? Har jeg samme 2 års garanti som i DK , hvis jeg køber via Sverige?
Af richthofen
Jeg har kigget på lidt svenske butikker og det nærmeste jeg er kommet de 16000,- er 17400 og det er vist uden højtalere.

Yakken:

Har du (eller andre) et link til den butik med TV'et og højtalere til 16000,-?
Af richthofen
Jeg har fundet Pioneer LX5090 uden H'et til 15300,-

Hvad er forskellen på LX5090H og LX5090?

Er det LX5090 du taler om og er det den jeg skal gå efter??
Af richthofen
Jeg har styr på lortet og er sikker i mit valg af TV nu.

Bare luk tråden.

Tusinde mange tak for hjælpen!
Brugeravatar
Af Tobster
jamen lad os da høre hvad valget blev!!!! :)