Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dcdemon
Hej alle. Jeg kører med følgende indstillinger på min Z4500 når jeg ser Bluray film via PS3en.

-------------------------
Lightsensor: off
Picture mode: Standard
Backlight: 6 | Contrast 87 | Brightness 55 | Colour 60 | Hue Off | colour Temp. Neutral | sharpness 21 | Noise Reduction low | Mpeg noise Red. Off | (Advanced settings) | Adv. Contrast enhancer Low | Live colour Low | Colour widespace Wide | Motionflow Maximum setting.
-------------------------

PRøv den lige ad, hvis i har nogen indstillinger som får billedet til at se endnu bedre ud, venligst poste det herinde.

Bemærk til dem med en PS3, se her for indstille jeres PS3 helt korrekt op for BLu Ray.

Blu Ray PS3 optimization
http://gear.ign.com/articles/938/938051p1.html
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har ikke selv kigget særlig meget på Z4500, men den kommer muligvis til test herinde snart. Jeg har dog alligevel nogle forslag.

Først og fremmest. Af med sharpness. Den må ikke være på ved HD eller digitale signaler generelt. Alt den er gør, er at tilføje støj omkring objekter, for at gøre f.eks. bløde analoge signaler bedre. På HD signaler har den således den modsatte effekt. Den tilføjer støj på de i forvejen skarpe signaler.

Picture mode skal umiddelbart sættes til biograf, hvis den findes?

Derudover skal noise reduction af, contrast enhancer af og live colour af. Colours widescpace skal formentlig også sættes til Auto.
Af -jacob
Tillykke med dit nye TV, jeg har selv Z4500 46" som jeg er meget glad for.
Prøv disse indstillinger der vil give dig et mere rigtigt billede

Billedfunktion....................biograf
Baggrundslys.....................3
kontrast............................80
Lys...................................52
Farvemætning...................52
Farvetemperatur...............varm1
Skarphed..........................10

Støjreduktion.....................fra
MPEG støjreduktion............fra
Avanc kontrast...................fra
Farvespektrum...................standard

Lyssensoren har jeg slået til så TV´et skruer ned for baggrundslyset om aftenen når stuen bliver mørkere.

Du vil nok synes at dit tv ser lidt mat og diffust ud i starten, men du får et mere rigtigt billede, der ikke skærer så meget i øjnene om aftenen.

Mht. motionflow, så synes jeg at det er en sjov effekt der kommer når den står på høj, men jeg er endt på standard, da det nu alligevel ser mere rigtigt ud.

Lyden har jeg indstillet på følgende måde.

Lydfunktion................Dynamisk
Diskant......................7
Bas...........................max
Balance.....................0
Auto lydstyrke...........fra
Lydstyrke offset.........0
Wooferniveau............max
Soround....................koncertsal

Det giver en klar lyd og væsentlig bedre bas end de flest andre SONY TV, da Z4500 jo har indbygget SUBWOOFER.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du set hvad den der "lyssensor" gør ved strømforbruget i vores seneste test af Pioneers LCD?
Af -jacob
Det har jeg NU yakken, og det må da siges at være en forskel der vil noget. Jeg tror lige at jeg vil undersøge om det samme gør sig gældende for Z4500. Men der er jo nok stor lighed, da det jo egentligt er samme funktion.

Tak for indfo...
Af dcdemon
hej Jacob.

Mange tak for din post. jeg vil prøve de indstillinger når jeg er hjemme.

yakken: Jeg har også lightsensor slået fra. Hvad betyder det for strømforbruget? At det en dum idé at have den slået fra???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det betyder det modsatte. Med lyssensoren slået til, så stiger strømforbruget ret markant - i hvert fald på Pioneers model.