Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af funkyfresh
Jeg overvejer at smide pengene efter en af disse, men er interesseret i at høre om hvilket tv, der vil være bedst til mine behov?

Jeg skal primært bruge det til almindelig TV-kiggeri (DVB-T), playstation 3 plus at se film.
Hvilket vil være den bedste invistering?

På forhånd tak :)
Af funkyfresh
haha, må man høre en begrundelse? ;)
Af lennon
funkyfresh skrev:Jeg overvejer at smide pengene efter en af disse, men er interesseret i at høre om hvilket tv, der vil være bedst til mine behov?

Jeg skal primært bruge det til almindelig TV-kiggeri (DVB-T), playstation 3 plus at se film.
Hvilket vil være den bedste invistering?

På forhånd tak :)
Hvorfor har du kogt det ned til disse to ? Nogen speciel grund til at du ikke tar plasma TV med i overvejelserne - større skærm,bedre billede bedre pris ? ?

Du har jo ikke noget at bruge DVB-C til
Af funkyfresh
Er også i tvivl om Plasma.. har skam overvejet det, men da jeg har en lillebror der skal bruge PS3'en og oftest går uden at slukke for båe tv og PS3 efter brug, vil jeg ikke risikere burn-in? -eller er risikoen for dette minimal?

Lige en anden ting.. er kontrasten vigtig og af stor betyning hvis vi vi kommer over 30.000:1?
Mener at have læst at en PZ85 har en kontrast på 30.000:1 mens de andre har en på 50.000:1 og 70.000:1
Af Holm86
hvorfor lige A866?? hvorfor ikke A786 som ligger i samme prisleje men har LED baggrundsbelysning.
Af lennon
funkyfresh skrev:Er også i tvivl om Plasma.. har skam overvejet det, men da jeg har en lillebror der skal bruge PS3'en og oftest går uden at slukke for båe tv og PS3 efter brug, vil jeg ikke risikere burn-in? -eller er risikoen for dette minimal?

Lige en anden ting.. er kontrasten vigtig og af stor betyning hvis vi vi kommer over 30.000:1?
Mener at have læst at en PZ85 har en kontrast på 30.000:1 mens de andre har en på 50.000:1 og 70.000:1
Oki, -det selvfølgeligt gir lidt mening.
Du skal ikke lade dig forblænde af "papir" kontrastopgivelser .
Kender ikke Samsung, men SonyW4500 er meget rost og populær, så det må være det sikre valg.
Men PanaPZ85 er bedre mht rå billedkvalitet, - og ca 10%større . . .
Af Rod1983
funkyfresh skrev:Er også i tvivl om Plasma.. har skam overvejet det, men da jeg har en lillebror der skal bruge PS3'en og oftest går uden at slukke for båe tv og PS3 efter brug, vil jeg ikke risikere burn-in? -eller er risikoen for dette minimal?

Jepper men de 30.000:1 er "native kontrasten", mens den "dynamiske kontrast" er 1.000.000:1 og det er dette tal du skal sammenligne de andre med! :)... Nåh ikke mere papirnusseri! :D
Af mortensen
Jeg har lige købt w4500 har haft den i 3 dage
Super skærm til 10 tudser
Ville også have samsung 696 eller stører
Men at du ikke kan flytte rundt på de digitalekanaler er skidt for samsung
Sony er klart pænere i udsende, bedre lyd. super 100hz
Samsung har grim rød kant eller blå

Så jeg er meget tilfreds men var ved at hoppe på x4500 til 15000 den var klart bedre i samligningen i butikken sonycenter.dk
Af funkyfresh
Holm86 skrev:hvorfor lige A866?? hvorfor ikke A786 som ligger i samme prisleje men har LED baggrundsbelysning.
Hvor vigtigt er det med det LED baggrundslys? - altså er det en stor forbedring for tv oplevelsen?

Kan manfå 796 i LCD samt Plasma, eller?