Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg begår nu lidt en forum etikette kardinalsynd i det jeg stiller et spørgsmål jeg allerede har stillet i denne tråd. Men da mit spørgsmål og trådens oprindelige emne er noget forskellige, og jeg ikke har fået noget svar, tillader jeg mit at stille det i en ny tråd. Håber at I bærer over med mig... ;)

Spørgsmålet er:

Vil jeg få noget ud af at købe mit 37" PX80 ca. 1000.- kr. dyrre hos en Autoriseret Panasonic forhandler, som f.eks. Sparsho. Eller kan jeg lige så godt købe det hos [url=ttp://www.dustinhome.dk/pd_5010134135.aspx]Dustin Home[/url] eller GetMore (link ej muligt da siden p.t. er nede).

Er det kun ved Panasonic Centre at jeg får "on Site Service", dvs. afhentning af TV?

Bonus spørgsmål: Er der nogen forskel på købsbetingelser osv. mellem GetMore og Dustin Home. Skal jeg f.eks. sende TV'et til Sverige for rep?

Mvh. Dennis
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er kun hos et Panasonic center at du får nævnte garanti. Hos de to andre får du to års reklamationsretv
Af Romulus
yakken skrev:Det er kun hos et Panasonic center at du får nævnte garanti. Hos de to andre får du to års reklamationsretv
Ok, så der er ikke nogen anden forskel end en risiko for at jeg får en engelsk manual?

På sparshops side linker de til en historie om en der ikke fik ombyttet et TV med pixel fejl.
Af Romulus
Jeg prøvede at undersøge sagerne lidt nærmere, jeg har sendt denne mail til hhv. Sparshop, GetMore og Dustin Home:
Hej

Jeg overvejer at købe et Panasonic TH 37PX80 hos jer. Men inden jeg køber det vil jeg gerne spørge om et nogle ting:

1. Er det et parellel impoteret TV?

2. Er der nogen garanti mod pixel fejl? - jeg er interesseret i at vide om alle pixel fejl dækkes.

3. Vil den DVB-T tuner der er i kunne modtage dansk digitalt TV (med stue antenne eller ligende).

4. Hvordan er jeg stillet hvis TV'et skal til reparation, hvor skal jeg sende det hen?

5. Er der nogen form for "on site" service - dvs. kommer der nogen og stiller det op eller henter det

Mvh. Dennis
Mailen blev sendt i går aftes. Jeg modtog svar fra Sparshop først på formiddagen i dag, og fra GetMore lidt i tre om eftermiddagen, hvilket må siges at være en OK responstid fra begge sidder.

Sparshops svar:
Hej,

Se svar under dine spørgsmål.

Med venlig hilsen

Ole Hejlesen

Sparshop A/S
Østergade 37 C
9400 Nørresundby
Tel.: 7244 1100
www.sparshop.dk

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Dennis Brandsborg [mailto:[email protected]]
Sendt: 19. januar 2009 22:51
Sendt til: Sparshop Info
Samtale: Emne sparshop.dk
Emne: Emne sparshop.dk

Hej

Jeg overvejer at købe et Panasonic TH 37PX80 hos jer. Men inden jeg køber det vil jeg gerne spørge om et nogle ting:

1. Er det et parellel impoteret TV? Nej

2. Er der nogen garanti mod pixel fejl? - jeg er interesseret i at vide om alle pixel fejl dækkes. Ja

3. Vil den DVB-T tuner der er i kunne modtage dansk digitalt TV (med stue antenne eller ligende). Ja (Mpeg2)

4. Hvordan er jeg stillet hvis TV'et skal til reparation, hvor skal jeg sende det hen? Det bliver hentet på din adresse (da det ikke er parallelimport)

5. Er der nogen form for "on site" service - dvs. kommer der nogen og stiller det op eller henter det. Ja, se oventående

Mvh. Dennis

Getmore skrev:
Kære kunde

Vi kan ikke oplyse vores kunder om en vare på en specifik bestilling er importeret fra et andet EØS-land eller ej, da vi benytter os af forskellige leverandører.
Der er dog under ingen omstændigheder tale om parallelimport, da det udelukkende er et begreb som omfatter produkter som er importeret uden for det fælles Europæiske marked.

Har du modtaget en vare fra os, og ønsker du at vide om den importeret, skal du blot kontakte pågældende producent, så kan producenten ud fra varens unikke serienummer eller produktnummer tjekke dette.
Sony, Panasonic, Philips og andre producenter har en Europæisk garanti, som også dækker evt. importerede HiFi-produkter, herunder TV og hjemmebio-systemer.
Desuden er du under alle omstændigheder beskyttet af den lovpligtige reklamationsret.

Vi har indgået en service aftale med Elektronik Centret, hvilket gør det muligt for dig at få varen behandlet direkte hos Elektronik Centret i hele reklamationsretsperioden.
Viser varen sig at være defekt kan du således gøre følgende:

Du kan kontakte Elektronik Centret på følgende telefon +45 4450 3000. Husk at oplyse dem at du har købt varen hos os, og at der er indgået en service-aftale mellem Getmore og Elektronik Centret. De tager sig direkte af reparationer forbundet med netop denne vare.

Er der tale om et defekt TV på over 30” (tommer), sørger Elektronik Centret for selv at afhente varen på din adresse. Evt. afhentning aftales med Elektronik Centret.
Når varen er repareret, sørger Elektronik Centret for at sende varen retur til dig igen.

Du kan forvente din defekte vare færdigbehandlet hos Elektronik Centret indenfor ca. 2-4 uger.
Jeg har prøvet at google Elektronik Centret , de får ikke ligefrem det bedste skudsmål hos Trustpilot.dk - så jeg hælder til at give de 1000.- mere og derved købe lidt tryghed. En anden fordel ved Sparshop er at den fysiske del af butikken kun er ca. 20 km. fra min bopæl, så jeg kan komme ned i forretningen for vejledning osv.
Af Kratz
Det ser ud til Getmore fortsat kører med det samme forkerte standard svar, som viser de ikke har forstået hvad begrebet parallelimport dækker (eller også lader de blot som om de ikke ved hvad det dækker). Parallelimport er netop produkter importeret fra et andet EU land.

Jeg bør dog nok for god ordens skyld tilføje, at jeg har handlet hos Getmore et utal af gange og aldrig haft nogle problemer. Ved imidlertid ikke om situationen havde været den samme i tilfælde af noget skulle retur, for det er vist her problemerne ofte begynder.
Brugeravatar
Af radiomand
Hej Romulus

Så må vi håbe at Sparshoppen af et skjult lager med ikke parallel importeret PX80 er, for Panasonic Danmark har ikke flere og spar shoppen hjemmeside siger ikke på lager.

Der findes ikke noget om 100% 0 pixel-fejl granti på deres hjemmeside, hvis de følger Panasonic Danmark må der godt være 2-3 pixel-fejl i zone B (ved kanten), og 0 pixel fejl i zone A (centrum), så få det på skrift vis de kan finde et til dig.
Af Romulus
radiomand skrev:Hej Romulus

Så må vi håbe at Sparshoppen af et skjult lager med ikke parallel importeret PX80 er, for Panasonic Danmark har ikke flere og spar shoppen hjemmeside siger ikke på lager.

Der findes ikke noget om 100% 0 pixel-fejl granti på deres hjemmeside, hvis de følger Panasonic Danmark må der godt være 2-3 pixel-fejl i zone B (ved kanten), og 0 pixel fejl i zone A (centrum), så få det på skrift vis de kan finde et til dig.
Ok, det lyder lidt sært. Jeg kan se på din hjemmeside at de sidste PX80 bliver sendt medio januar (dvs. omkring nu). Jeg vil sørge for at få løftet om 100% garanti mod pixelfejl på papir, ellers finder jeg nok et andet sted. Ved du noget om hvornår PX81 (37" modellen) rammer det danske marked, og hvad den ca. kommer til at koste. Det eneste sted jeg kan se den til salg i DK er her.

EDIT: Jeg kan se at den information jeg efterlyser vil komme her ;)