Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dd
Jeg sad og legede lidt med lyden på mit PX 80. Jeg lod fx hver højtaler spille hver for sig, og der lagde jeg mærke til, at det ikke var nøjagtigt samme lydbillede, der kom ud afhængig af om det kun var højre eller venstre der kom lyd ud af. Venstre virkede mere fyldig og dyb, hvorimod den højre var mere hul og diskant.

Er det helt normalt, at det ikke er nøjagtigt samme lyd der skal komme ud af hver sin højtaler ??

Og et andet spørgsmål: har I jeres lyd stående på "surround" eller er det slået fra ?
Af thomit
dd skrev:Jeg sad og legede lidt med lyden på mit PX 80. Jeg lod fx hver højtaler spille hver for sig, og der lagde jeg mærke til, at det ikke var nøjagtigt samme lydbillede, der kom ud afhængig af om det kun var højre eller venstre der kom lyd ud af. Venstre virkede mere fyldig og dyb, hvorimod den højre var mere hul og diskant.

Er det helt normalt, at det ikke er nøjagtigt samme lyd der skal komme ud af hver sin højtaler ??

Og et andet spørgsmål: har I jeres lyd stående på "surround" eller er det slået fra ?
Det skal i utgangspunktet være samme lyd fra hver høyttaler - hvis lyden er MONO.
Med stereo trenger den slett ikke være det.

Jeg har surround slått fra. "Fake" surround er og blir noe tøys.

Lyden er ikke en av PX80's sterke sider. Ikke direkte dårlig, til flat-TV å være, men heller ikke god. Min henger direkte på veggen, og jeg har fått et nogenlunde brukbart lydbilde ved å :
- Velge "Tale" som lydprofil
- Avstandinnstilling: mindre enn 30cm
- Øke bass til ca. 75%
- Surround av.
Af dd
Jeg ved ikke, om det var stereo. Det var mens jeg så nogle musikvideoer, jeg prøvede det, og der var der tydelig forskel på lyden i de to højtalere.

Hvad har I andre indstillet lyden til på jeres PX 80 ?
Af dd
Ingen andre der har erfaringer O_O