Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg kigger efter nyt fjernsyn og har kigget på dette i 46" SAMSUNG LE46A796R2W LCD. Synes det dækker mine behov. Ville lige hører hvad folk havde af erfaringer med dette fjernsyn?

Jeg har læst at der skulle være problemer med det blå Led lys i kanten af fjernsynet, er det én general fejl?

I må også meget gerne sige hvor det kan anbefales at købe det henne.

Tak for hjælpen Rasch
Af xprezz
Jeg har det omtalte fjernsyn.

Først det dårlige, så det ligesom er klaret:
- Menuen kan være lidt langsom
- Man kan på nuværende tidspunkt ikke sortere de digitale kanaler
- Nogen gange blinker volumen plus lampen på side panelet. Dette er dog sporadisk og hænger på en eller anden måde sammen med CAM modul

Så det gode:
- Ekstremt flot billede. Levende farver, dyyybe sorte farver og generelt et "wow" agtigt billede. Man skal lige huske at skifte væk fra dynamic mode ellers får man bliver man solbrændt af lysstyrken.
- Indebygget tuner virker fint med både DVB-T og C og man har guide og det hele
- Pænt design, ser sjovt nok mindre ud end mit tidligere 40" til trods for jeg tror dimensionerne er en lille smule større. god WAF :)
- Lyden er god synes jeg, jeg tænder ikke altid surround anlæget, det gjorde jeg med mit gamle.
- Mange input muligheder

Alt i alt er jeg rigtig rigtig glad for mit TV og ville ikke vælge et andet. Plasma var ikke et alternativ for mig da jeg ofte har min xbox stående på pause eller andet når jeg bliver sidetracked med et tlf opkald eller noget. Og selvom burn-in måske er svært at få så er image retention stadig en mulighed og med det i mente er dette absolut det bedste tv.

Nu vi der straks komme en masse plasma religiøse panasonic hoveder og prøve at prakke dig sådan et på. Lyt ikke til dem, tag i hifiklubben og se et 796, så er du solgt.
Brugeravatar
Af kthomsen
xprezz skrev:Nu vi der straks komme en masse plasma religiøse panasonic hoveder og prøve at prakke dig sådan et på. Lyt ikke til dem, tag i hifiklubben og se et 796, så er du solgt.
Taget direkte fra hifiklubben.dk:

"Spørgsmålet om, hvorvidt man skal satse på LCD- eller plasmateknologi har efterhånden udviklet sig til en hel religionskrig. Men på ét område er plasma i hvert fald foran: de kan lave rent sort!"

:D
Af xprezz
Nu vi der straks komme en masse plasma religiøse panasonic hoveder og prøve at prakke dig sådan et på. Lyt ikke til dem, tag i hifiklubben og se et 796, så er du solgt.
Wow ser ud til jeg kan spå fremtiden. den første har meldt sig :D
Af xprezz
kthomsen skrev:
xprezz skrev:Nu vi der straks komme en masse plasma religiøse panasonic hoveder og prøve at prakke dig sådan et på. Lyt ikke til dem, tag i hifiklubben og se et 796, så er du solgt.

"Spørgsmålet om, hvorvidt man skal satse på LCD- eller plasmateknologi har efterhånden udviklet sig til en hel religionskrig. Men på ét område er plasma i hvert fald foran: de kan lave rent sort!"

Og for the record. Mit 796 laver sort der er samme farve som rammen på fjernsynet som er ja sort. Og det er uden lys i lokalet. Hvor meget sortere skal det være?
Brugeravatar
Af kthomsen
Jeg er ikke religiøs men ateist.
Og vil stadig sige at panasonic 46PZ80 har bedre billede til billigere pris!
Full stop.
Af lennon
xprezz skrev:
kthomsen skrev:

Og for the record. Mit 796 laver sort der er samme farve som rammen på fjernsynet som er ja sort. Og det er uden lys i lokalet. Hvor meget sortere skal det være?
Nu mener dybest set alle anmeldere,at der findes bedre billedkvalitet til prisen.De steder jeg har set anmeldelser,har Samsung ikke vippet Pioneer5090 af pinden,som reference Og "bedste-billed"fanatikere er der mange af herinde, - og de låser sig som udgangspunkt ikke fast på en teknologi .
Når det er sagt vil jeg lige påpege, at det er min klare opfattelse at Sony46X4500 har bedre fat i LED teknologien end Samsung. Men om kvalitetsforskellen er så marginal,at designet kan opveje det, skal jeg lade være usagt . . .
Af Holm86
Eller om prisforskellen mellem A796 og X4500 er det værd??

X4500 koster jo kassen.
Brugeravatar
Af Tech2007
Ja, 46X4500 koster ca. 10.000kr. mere end 46A796, hvilket er rigtig meget.
Af Rasch
Tak for svarene. Jeg har været i hifiklubben og er stort set solgt:-) Jeg regner dog med at tage til Sverige, da der jo er den del at spare. Er der noget jeg skal være opmærksom på, ved køb af skærm i Sverige?

xprezz hvor har du købt din skærm henne?

Tak for hjælpen.
Af xprezz
Hvad sagde jeg. Man skal se det ikke :D

Jeg købte mit i hifi klubben. Vil gerne have en butik tæt på hvor jeg kan tage tilbage hvis der skulle være noget.
Af lennon
xprezz skrev:Hvad sagde jeg. Man skal se det ikke :D

Jeg købte mit i hifi klubben. Vil gerne have en butik tæt på hvor jeg kan tage tilbage hvis der skulle være noget.
Ikke helt enig. Så den på KT-messen . Glimrende produkt , men afgjort ikke messens mest spektakulære. Hvilket også er svært med "Pioneer in the building" . Men det man sætter til på billede,vinder man åbenbart hjem på strømforbrug . Plus at den er helt forrygende som diasfremviser af JPEG billeder.
Af nielssp
xprezz skrev:Jeg har det omtalte fjernsyn.
Kan du bekræfte at A796 har WISELink Pro, dvs. muligheden for at vise video fra USB stick?

Er ret lun på at købe LE-40A796R2W/XXE hos fyndborsen.se O_O
Af xprezz
nielssp skrev:
xprezz skrev:Jeg har det omtalte fjernsyn.
Kan du bekræfte at A796 har WISELink Pro, dvs. muligheden for at vise video fra USB stick?

Er ret lun på at købe LE-40A796R2W/XXE hos fyndborsen.se O_O
Nej det kan jeg ikke, har aldrig prøvet. Men mener kun det kan vise billeder og spille musik fra USB.