Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thomasbk
Hey. Jeg har brugt hele dagen på at læse herinde og kigge efter fladskærme. Jeg er faktisk kun blevet mere forvirret. Jeg vil gerne have noget mellem 40 og 46 tommer. Jeg vil gerne ofre op til en 9-10 stykker. Jeg har kigget lidt på Philips 42PFL7403D/10 eller måske Samsungs 6'er serie. Hvis nogle har nogle gode idéer om hvad der er et godt køb for tiden, så ville det bare være alletiders :)
Brugeravatar
Af kthomsen
Tja, det kommer lidt an på hvordan og hvilken kvalitet du får TV ind i huset, om tunerne skal være indbygget eller du kan leve med en ekstern boks, som måske har flere features end indbygget tuner i TV. Skal det kun bruges som TV eller skal det også bruges til PC-brug andet en bare film?

Ellers er et super køb for tiden 42PZ80 fra Panasonic.
Af thomasbk
Jeg får en parabol og en HD modtager, så jeg tror ikke jeg har brug for noget indbygget? Udover det, så vil jeg kun bruge det til DVD, måske en PS3. Tak, jeg prøver lige at kigge på den
Af deadace
Jeg er selv på kig efter et TV og undrer mig over at så mange anbefaler fladskærme uden mpeg4 tunere? Er det ikke ret relevant med mindre man vil til at ha boxe og ekstra fjernbetjeninger koblet til, om blot 3 år?
Jeg har selv YouSee kabel-tv, så mindre end dvb-c mpeg 4, er vel ikke anbefalelses værdigt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
deadace skrev:Jeg er selv på kig efter et TV og undrer mig over at så mange anbefaler fladskærme uden mpeg4 tunere? Er det ikke ret relevant med mindre man vil til at ha boxe og ekstra fjernbetjeninger koblet til, om blot 3 år?
Jeg har selv YouSee kabel-tv, så mindre end dvb-c mpeg 4, er vel ikke anbefalelses værdigt?
Det kommer jo an på hvor bange du er for eksterne bokse og universalfjernbetjeninger. Boksen fra eks. Yousee giver dig jo også en HDD optager, der er i stand til at optage i HD. Vi er en hel del der vægter billedkvaliteten på skærmen højere end antallet af indbyggede tunere, da sidstnævnte altid kan tilkøbes som eksterne bokse. Det er straks sværere at fikse et dårligt billede, selvom man har MPEG4 indbygget...
Af thomasbk
Tak brodersalsa. Jeg stødte på dette tilbud her idag, så jeg bestilte den med det samme. Det virker ret billigt i forhold til hvis man kigger på elgigantens hjemmeside fx : o
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Hvis du kigger på 42PZ80, så kig også på 42PZ85 som Dustinhome kører kampagne på til 6833 kr. Det er et virkelig godt køb til den pris.

http://www.dustinhome.dk/pd_5010140969.aspx
Desværre har de igen sat prisen op, så den nu er 8.404 kr. :((
Af KingGuru
Var der rent faktisk nogle der fik den til den pris, eller var det en fejl fra Dustinhome's side?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Var der rent faktisk nogle der fik den til den pris, eller var det en fejl fra Dustinhome's side?
Jeg ærgrer mig over at jeg ikke bestilte en i hvert fald, især fordi forretningen iflg. Købeloven er forpligtet til at sælge til den annoncerede pris da jeg ville have været i god tro, og fordi de selv havde sat den under en splash der hed Kampagnetilbud.

Øv !:(
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Nå, nu er den igen på tilbud til kr. 7.940 kr., men det er jo ikke helt lige så godt et tilbud som før. Jeg venter på pz86'eren, tror jeg.
Af thomasbk
jeg nåede det sku! ... :)

den skulle være her fredag.

og tusind tak for hjælpen, glæder mig som et lille barn!
Af thomasbk
Ja, jeg så godt den blev sat lidt op. hmm.. men ærgeligt, hvis du gerne ville ha haft en os !