Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg er begyndt at se efter nyt tv.

Jeg har hørt/læst at de nye tv med LED, gengiver nogle fantastiske billeder. Så det er sådanne en teknologi jeg går efter.

Er der nogen der har nogle erfaringer med disse, og er der nogle modeller/mærker der kan anbefales??

Krav. større end 37"
pris max 20K
Senest rettet af b_skree 18 jan 2009, 14:53, rettet i alt 2 gange.
Af b_skree
eller skal jeg vælge et Pioneer PDP-LX5090H???

Kan det betale sig af lave noget fælles-køb i sverige????
Senest rettet af b_skree 18 jan 2009, 14:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan slet ikke få OLED TV i de størrelser så slå du blot dem ud af tankerne med det samme. OLED fås pt. i 11" til svimlende priser og udsigten til at vi får dem i ordenlige størrelser indenfor eks. 2 år (og til priser der kan betales) er ikke gode. Du kan roligt tage LX5090 og glemme alt om OLED TV de næste par år.
Af J2NK
Jeg tror at han mener LED bagbelysning på LCD paneler?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det kan jeg se nu, hvor han har rettet tekst og overskrift. Det blev gjort 20 min. før din kommentar...

Jeg har netop skrevet lidt om LED i denne tråd:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=9496

Der er også mange andre tråde herinde hvori det er nævnt. Uanset hvad, så vil LX5090H give dig et bedre billede end et hvilket som helst LED baseret LCD TV.
Af xprezz
yakken skrev: Jeg har netop skrevet lidt om LED i denne tråd:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=9496
Vås!

Du har da intet skrevet om teknologien, du er blot kommet med et par potentielle drawbacks, not ikke en gang baseret på egne erfaringer.

Kom med en reel teknologigennemgang eller lav en anmeldelse af et af de nye LED baggrundsbelyste TV'er så kan vi tale.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
God tone at lægge ud med. Du kunne jo også selv fedte ud og samle noget information sammen og bidrage konstruktivt til tråden i stedet...

Er det selve LED teknologien du ikke forstår eller brugen af LED i et TV?