Log ind med sociale netværk
19 jan 2009, 14:59
Da ingen af kanalerne har alle deres programmer i HD kvalitet, så må man af og til tage til takk med hvad de kalder "forbedret digital kvalitet", hvilket dækker over et SD signal i lidt bedre kvalitet end moderkanalen.
19 jan 2009, 15:09
Nej, hvis opløsningen er svarende til SD, så er det pr. definition ikke HD. Om lyden er med eller ej gør ikke tingene til HD, da kravet til opløsningen ikke er opfyldt.
Du skal have mindst 720p for at kunne kalde signalet for HD TV. 720p kan dog dække over flere forskellige opløsninger, såsom 1024x768, 1280x720 eller 1366x768, men det er et minimumskrav at der er 720 liniers opløsning.
Du skal have mindst 720p for at kunne kalde signalet for HD TV. 720p kan dog dække over flere forskellige opløsninger, såsom 1024x768, 1280x720 eller 1366x768, men det er et minimumskrav at der er 720 liniers opløsning.
19 jan 2009, 16:01
Ja, jeg har også godt selv lagt mærke til den lidt lemfældige omgang med HD-logoerne, der bruges på kanalerne. Jeg har ikke haft adgang til HD TV i mere end ca. 14 omkring jul og nytår, så jeg skal ikke kunne afgøre om det er et generelt problem, men Kanal5 havde i hvert fald meldt ud, at det var deres intention kun at sætte HD logoet på, når materialet rent faktisk var i HD. Alt andet er falsk markedsføring IMO.
20 jan 2009, 15:07
Sikke et knallert svar!
Magen til snakken uden om skal man da godt nok lede længe efter.
"Vores interne systemer kan ikke finde ud af det hvis vi ikke gør det sådan" eller "kunderne bliver forvirrede hvis logoet skifter" kommer jo ikke uden om, at det er falsk varebetegnelse.
Som jeg ser det har TV2 reelt kun to muligheder:
1) Nøjes med at vis de film der reelt er i HD kvalitet.
2) Skift logoet hvis ikke filmen vises i HD.
Og så skal kunderne nok opdage logoet skifter, også selvom kanalen hedder TV2 Film HD.
Magen til snakken uden om skal man da godt nok lede længe efter.
"Vores interne systemer kan ikke finde ud af det hvis vi ikke gør det sådan" eller "kunderne bliver forvirrede hvis logoet skifter" kommer jo ikke uden om, at det er falsk varebetegnelse.
Som jeg ser det har TV2 reelt kun to muligheder:
Og så skal kunderne nok opdage logoet skifter, også selvom kanalen hedder TV2 Film HD.
20 jan 2009, 19:00
Kratz skrev:Som jeg ser det har TV2 reelt kun to muligheder:Helt enig, for når det ikke er i HD, er det jo i bund og grund det samme som TV2 Film kanalen de viser!
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto