Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal flytte i ny lejlighed om en uge.
I lejligheden udbyder http://glenten.dk/ antenneforbindelsen.

Der står de leverer signal gennem DVB-C, samt HDTV.

Jeg har overvejet et px80, et 42pz85,
og kiggede en overgang på Sony w4500 men synes den får meget dårlig omtale herinde.

Ydermere skal tv'et bruges til Wii, film via pc.
Og helst være 42''

Synes ikke der står noget om DVB-C tilslutning ved px80 og 42pz85, vil det sige jeg skal have en boks?
mvh
ild
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilken udbyder benytter antenneforeningen? I må få jeres TV-signaler fra eks. Yousee eller lign.?

Der er ingen af Panasonics modeller der har DVB-C indbygget - der skal du have en ekstern boks, men dertil skal jo også købes et dekoderkort, så det er vigtigt at du får styr på hvem der leverer signalerne.
Pokerild skrev:kiggede en overgang på Sony w4500 men synes den får meget dårlig omtale herinde.
Hmm, det er ikke mit indtryk. Det er rigtigt der har været en del diskussion om problemer med backlight bleeding for denne model, men derudover synes jeg nu de fleste er enige i, at 40W4500 er et af de bedste LCD TV du kan få i 10.000 kr. klassen.
Men derudover vil jeg nu alligevel anbefalde en af Panasonic's modeller, da de efter min mening står bedre.
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:26, rettet i alt 1 gang.
Af Pokerild
@turbo
haha, ja der kan man se. Man kan jo lige så godt blære sig til man bliver bustet ;)

Den ansvarlige ved GAL skrev at jeg bør købe et tv med dvb-c tuner, samt MPEG4.
Det fatter jeg dog hat af, eftersom du siger det er CD der levere og at en boks derfor under alle omstændigheder er nødvendig :D

Må også sige jeg er noget glad for billedet panasonic kan levere, selvom w4500 heller ikke er helt ude i hampen (så længe den har digital input at arbejde med).
Ild
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:27, rettet i alt 1 gang.
Af Pokerild
Okay

Jeg skrev og spurgte antenneforeningens teknikansvarlige, og han sagde jeg var helt galt på den, da jeg skrev at jeg ikke mente MPEG4 kompatibilitet var nødvendigt ENDNU.
Og at jeg iøvrigt tog fejl i alt andet jeg havde skrevet. (at man var afhængig af en CD boks).

Hmmm, jeg ved sku ikke rigtig med ham den skurk fra antenneforeningen.

Er klar over at SONY w4500 ikke har så lækkert et billede som panasonics plasmabanditter, og at man ikke bør stirre sig blind på specs, men fruentimmeret "synes bare at sony model er super stilet" og at panasonics px80 ser gammeldags og kedelig ud.

Efter den kyndige og kompetente vejledning fra antenne manden :S tror jeg sku næsten det bliver sony w4500 da jeg også overvejer at bruge skærmen til lidt netsurfing.

tak for hjælpen
ild
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:27, rettet i alt 1 gang.
Af Pokerild
Hmmm, den ansvarlige fra antenneforeningen garanterede mit at ingen boks var nødvendig for at kunne modtage det digitale signal når mit tv havde DVB-C.
Han nævnte godt nok at det var nødvendigt i Smørum, da I der havde en anden aftale med CD.

mvh
ild