Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Attila
Hejsa,

Jeg overvejer stærkt at købe ovenstående TV, men jeg er meget i tvivl om, hvorvidt DVB-C tuneren kan give mig et digitalt signal. Fra Sony har jeg fået besked om, at de kan garantere, at den vil fungere med Stofa og TDC men mht. andre udbydere kan de ikke garantere noget. Jeg har Dansk Bredbånd som udbyder, og de ved heller ingenting. De har bare fortalt mig, at deres signal er DTRMF20 (så vidt jeg husker).

Er der nogen, der ved noget som helst om det? Jeg er virkelig sat her og vil nødig bestille det, hvis ikke jeg kan få mit digitale signal.
Af piphans
Hej

DVB C = Digitalt kabel TV som bla. Yousee og Stofa bruger.

Du skal have en boks til dit tv for at benytte signalet fra Danske Bredbånd. Der findes ikke Sony TV (eller andre)der kan håndtere Bredbånds TV signaler uden en boks. Signalet er digitalt når boksen og Tvet er forbundet med HDMI.
Af J2NK
Dansk bredbånd tilbyder både kabel-tv og bredbånds tv, hvilket af disse er det du er interesseret I?
Af Attila
Det er kabel-TV - som jeg allerede nu har... Det er der, konflikten opstår :-)
Af J2NK
Der kan være et eller andet i kabelsignalet der forstyrrer, selvom at chancen er lille.

Spørg dem om det er muligt at teste et modul med deres digitale kabel signal.
Af Attila
Perfekt - tak! Nu har jeg købt det, og så må vi se, om det virker. Ellers må jeg jo ryge på yousee...
Af J2NK
Rapporter gerne tilbage med hvordan det går.