Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kent_P
Hvad skal man vælge af disse 2 modeller
har set dem i elgiganten. hvor 80'eren koster 500kr mere end 85'eren.
hvad forskellen på de 2 modeller. noget betydnings fuldt eller?
For står og skal bestille et tv nu. og ønsker en af disse da jeg er blevet anbefalet dem herinde fra :)

på forhånd TAK :)

også samlignet med et sony 40W4500.
hvilke skal man så tage? sonyet eller panasonic

. mit forbrug er ps3,xbox og bluray :)
Af Kent_P
okay takker :)

hvis man så tager w4500 til sammenligning. hvad er så "bedst" valg. hvis man kan sige det.
Brugeravatar
Af kthomsen
Jeg tror de fleste herinde vil give mig ret i at PZ80 eller PZ85 har bedre billedekvalitet. Så om du kigger mest efter bedste billede, tunere, optisk lydudgang eller design må du selv afgøre! :D
Af Kent_P
hehe okay (: . det ik andet for end jeg må ud og kigge på dem, prøve finde en butik der ligger inde med begge tv.
men ang specs ligger det meget lige, så det lidt en blindgyde . :(
Brugeravatar
Af kthomsen
Personligt ville jeg tage PZ85 da den kun er 500kr dyrere. Så er der mulighed for digital lyd ud hvis man skulle få brug for det.
Af lennon
Kent_P skrev:hehe okay (: . det ik andet for end jeg må ud og kigge på dem, prøve finde en butik der ligger inde med begge tv.
men ang specs ligger det meget lige, så det lidt en blindgyde . :(
PZ80/85 har 10% større skærmareal (42" vs 40" ) og bedre billedgengivelse end Sony, der som sagt har nogle flere features og lidt mindre strømforbrug. Får du kabel tv via digital box eller hvis du har parabol ligger Pana 80/85 lige til højrebenet, - hvorimod du vinder noget komfort m Sonyens DVB-C tuner, i fald du bare plugger antennestikket fra TV - ind i væggen (kabel tv).

Forvent ikke at du kan afgøre noget som helst - udover design - ved at se dem side by side i en butik !
Af Kent_P
hehe det 500kr billigere :) underligt nok.
Af Kent_P
lennon - ja skal nok ud og se det. desværre bare sjældent en butik har begge vare hernede på lolland.
så plasma vil ik gå helt galt. man skal ik rigtige tage det så tungt med burin som folk gør det til? når man kun ser en film også zapper lidt videre og finder en anden film evt?

det har jeg ik helt forstået med burnin, er det længere tid om komme eller kan det tage 10 min.
Brugeravatar
Af kthomsen
Kent_P skrev:lennon - ja skal nok ud og se det. desværre bare sjældent en butik har begge vare hernede på lolland.
så plasma vil ik gå helt galt. man skal ik rigtige tage det så tungt med burin som folk gør det til? når man kun ser en film også zapper lidt videre og finder en anden film evt?

det har jeg ik helt forstået med burnin, er det længere tid om komme eller kan det tage 10 min.
Du skal ikke være sikker på at TVene er indstillet korrekt i butikkerne, så det er mega svært at se hvilket TV der er bedst i en butik.

Mht burn-in: Hvis du beslutter dig for en PZ model så skal du overhovedet ikke være bange for det. Og slet ikke hvis det er normal tv brug, film en hel weekend eller normal spil brug.
Brugeravatar
Af kthomsen
glemte at tilføje:
Burn-in, som ikke kan gå væk igen, tager mange timer med stillestående billede eller logo/spil score etc. på dagens Panasonic skærme
Du vil måske lægge mærke til Image retention, som er en skygge af det der har stået på skærmen i lang tid, men det går væk efter få sek.
Mange folk lægger slet ikke mærke til det ved normal Tv brug på de skærme.
Af Kent_P
okay mange tak :) så kan jeg roligt købe det :)
Af turbonegro
Du vil ikke fortryde en PZ85! Det er SÅ lækkert!
Af timjohnsen
Jeg har lige fået pz 80 i 46 tommer, det er det vildeste køb jeg nogensinde har gjort, damn det sparker røv.. HD kanalerne står krastalklart, ligesom alm dvd lige så.. tør ikke tænke hvad der sker når jeg fyrer noget blueray på den.. Men et fjernsyn er jo aldrig bedre end signalet, det skal man huske, sys især tv2 har kæmpe problemer med at sende et flot digitalt signal.. Men kan kun varmt anbefale, pz 80/85.. køb dog det billigste ;)