Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pegepind
Har tidligere fulgt tråden omkring backlight bleeding her i forum. Specielt på Sony W4500.
Vi har netop købt denne model (40") og oplevede desværre netop dette fænomen. Fik det, efter lidt debat med forhandleren, byttet til et nyt.
Samme problem dog i to andre hjørner. Derpå ringede jeg til Sony hot-line, der forsikrede problemet vil aftage efter ca. 200 timers tv-kiggeri.
Jeg har taget et billede efter 2 timers brug og venter nu i spænding på om der skulle være noget om "opvarmning" og "tilvænning" af skærm (?).
Er interesseret i at høre om andre har opdaget af backlight bleeding/clouding er aftagende med tid..eller? Må iøvrigt understrege at billede kvaliteten er fantastisk på W4500..
Af Versus
jeg er næsten på vej ud af døren for at hente mit 46' w4500...

er det ALLE der har dette problem?
Af loveduck
Jeg turde ikke tage risikoen og få et fjernsyn med mere backlight bleeding end jeg kunne acceptere. Derfor valgte jeg at hoppe på plasma vognen, og købe et Panasonic PZ80 istedet for :)

Jeg har aldrig hørt at backlight bleedingen skulle blive mindre efter 200 timers TV, så jeg tror det var for at få dig ud af røret ;)
Af Pegepind
Tak til tuff for linket.
Har fulgt udviklingen omkring plasma kontra LCD, - og mente at de værste børnesygdomme nu måtte være overstået. Specielt hvad angår LCD´ manglende evne til at vise sorte nuancer.
Mht digitaliseringen af DR og TV2 senere på året, mente vi nu var det tid for billedrøret at komme ind i soveværelset..... Endnu har vi tilgode at opleve digital kanal på W4500, - men er meget tilfredse med DVD mm (iøvrigt Sony S780 harddisk), - og fuld accepteret at de analoge signaler ikke nødvendigvis er meget bedre på LCD.... Ligesom lyden heller ikke er noget at juble over.. (Vil snart blive suppleret med Paradigm 330 fladskærms-højtaler).
Er stadig noget skeptisk overfor Sonys tilbagemelding om de 200 timer..tror desværre du har ret loveduck. Håbede på at vi da ikke kunne få TO mandagsmodeller indenfor en uge! Og så fra et Sony-center ;)
Tak for jeres svar... Pøj pøj til Versus
Af Versus
Har nu fåert stillet Tv'et op og det er jo næsten ubehageligt skarpt billede :P Har godt nok kun sat den op til PS3. men The Dark Knight på blu-ray er fantastisk flot..ingen bleeding- not nothing.. Og må indrømme at jeg godt kunne se en lille forskel på sort da jeg stod i en butik og der hang et plasma ved siden af.. men når det først er hjemme er der jo intet at ligge en finger på.. det kan jo blive nær så sort som rammen på selve Tv'et...

kick ass television indtil videre!
Af tuff
Har du prøvet at se digital tv, Versus? Og hvordan ser billedet så ud?
Af Kimusen
Shit mand.. Jeg står selv og har bestilt et 46W4500 men med alle de indlæg/tråde osv. der er omkring det s**** "backlight bleeding" på denne model er jeg sku noget skeptisk.. :/

Godt at hører der er nogle enkelte derude der ingen problemer har, men det gør det bare endnu sværere at vælge hvilket TV man skal eje..

Mvh Kim
Af tuff
Jeg er nemlig også i tvivl omkring dette, men mere omkring hvordan SD-signalerne ser ud på W4500'eren.

Hvis du kommer til at opleve backlight bleeding, så prøv dette: http://whathifi.com/blogs/television/ar ... d-tvs.aspx

Ellers kan du prøve dette tidligere emne om W4500: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 1bd3736b5f

Der kommer virkelig noget godt respons - både mht. analog, digital, bluray, ps3, generelt alt om tv'et og såmænd om Backlight Bleeding. Giv dig god tid til at se indlæggene, for så bliver du lige så overbevisende som mig: jeg skal have det tv! Sony KDL-40W4500.
Senest rettet af tuff 14 jan 2009, 23:12, rettet i alt 1 gang.
Af Versus
Tuff: nej har desværre ikke haft mulighed for det endnu, da jeg først komme i den nye lejlighed d. 1.. så det er ren ps3 indtil da (:

og mht at der er så mange indlæg med bleeding og clouding etc.. det er jo højst sandsynligt en lille del af w4500 som har denne fejl. der er jo klart flest som opretter tråde for at få hjælpe til modellen, svine den til, brokke sig.. frem for folk der lige har fået den hjem og så skriver hvor herlig en skærm det egentlig er... bare et bud.

men herfra vil jeg sende mine varmeste anbefalinger..
Af tuff
Yes, det har jeg også opdaget, så jeg skal også ud og have den W4500 i 40". Jeg regner med at købe det hos den lokale PRC-Data, som dog er blevet opkøbt af et stort firma. Anyway, de har den til 9687 for den danske model - dejligt!
Af Pegepind
Tillykke med købet Versus.
Det er en klar frustration fra min side at jeg starter denne tråd. Jeg håbede der var hjælp at hente og/eller andre med samme oplevelse. MEN. Der er ingen tvivl om at vi er ovenud tilfreds med billedskarphed, betragtningsvinkel og farvegengivelse osv... Er ganske enkelt i tvivl om det er normalt der er to lyskegler fra de øverste hjørner i mørke scener. Skærmen koster jo knap 10.000. Jeg håber da virkelig ikke andre oplever det samme :)
Kan ikke justere mig ud af problemet, men venter i spænding om tiden kan afhjælpe problemet (melding fra Sony)....
Af Versus
jeg takker :)

jeg tvivler da på det kan være meningen at der er 2 lyskegler..
det virker også underligt at en skærm skal "køres til" i 200 timer, det er alligevel en del film man kan nå og se der!
Af tuff
Til Pegepind:
Prøv at surfe lidt på denne side og se indlæggene: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =b1c579a33 56afb0c848bfe1bd3736b5f

Det er vist sådan, at nogle af W4500'eren har mere backlight bleeding end andre, hvilket vil sige, at nogle har byttet sig til en "bedre" skærm!