Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har fået mig anskaffet et 37PX80 og vil nu høre om det er muligt at køre mit Yousee kabelsignal i kombination med DVB-T signalet så jeg kan få udbytte af de digitale kanaler samtidig med at beg kan se de analoge fra Yousee. Der er kun én antenne indgang - er det fx. en mulighed at bruge en antenne splitter så både kabel og DVB-T antennen sendes igennem den samme indgang eller?

PFT
Af hebbach
Lytter lige med her, da jeg sad med samme tanke!
O-O
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:31, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke nogen boks med i spillet her. Det er analogt kabel-TV og digitalt DVB-T.
Af Schuleit
yakken skrev:Der er ikke nogen boks med i spillet her. Det er analogt kabel-TV og digitalt DVB-T.
Netop og derfor spørgsmålet! ;)
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:31, rettet i alt 1 gang.
Af Schuleit
Turbo skrev:
yakken skrev:Der er ikke nogen boks med i spillet her. Det er analogt kabel-TV og digitalt DVB-T.
Hey :)

LoL, ja, derfor skrev jeg som jeg gjorde ;)

Vi har DVB-T og analog signaler i vores ant. anlæg samt CD kabel-TV.

Analog til begge værelser (Haral Nyborg tager 30,-)
http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/store ... angId=-100

Jeg kan se analog, DVB-C og DVB-T på mit TV i stuen, analog og DVB-C på CRT i sove værelse (har scart fra box til sove værelse).

Lidt kryptisk svar - den korte version er altså at mit løsningsforslag med en splitter bag på tvet er løsningen - er det korrekt eller?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Turbo skrev:Vi har DVB-T og analog signaler i vores ant. anlæg samt CD kabel-TV. 
Ja, men det er jo noget din antenneforening har valgt. Hvis man er alm. kabel-TV kunde, så er man ikke nødvendigvis tilsluttet nogen antenneforening. Hvis du bor i en husstand, der får kabel-TV ind via egen forbindelse, så kommer der ikke noget DVB-T signal med. Dit første indlæg beskrev ikke noget om en splitter - kun et pass-through.

Men ja, det vil muligvis lade sig gøre at tilslutte en stueantenne via en T-splitter og lade kabel-TV løbe ind i den anden indgang.
Af Schuleit
det lyder som det er et forsøg værd - læste om en flad stueantenne et sted herinde men kan nu ikke finde det - er der nogen der ligger inde med et link?
Af hebbach
Gider du poste resultatet af din anstrengelser?
Af Schuleit
hebbach skrev:Gider du poste resultatet af din anstrengelser?
jep