Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg er forvirret på et højere plan og jeg er sikker på I kan hjælpe :-)

(Jeg har søgt herinde, man kan ikke rigtig finde noget om det)

Er MPEG4 decoder relevant, hvis man kun skal modtage signal fra TDCs kabelnet? (og spille PS3 og bruge mediecenter)

Er det ikke kun relevant i forbindelse med det nye DVB-T signal?

På forhånd tak
Af Mr_Mo
Det kan også være relevant i forbindelse med DVB-C, så slipper du for at have YouSee Selector boks. Men DVB-T er ligegyldig når du har kabel.
Af Scandal
ahaa ... så MPEG4 bruges altså også i DVB-C?

Er der så altid plads til et kort, når man køber et TV med DVB-C tuner?

(f***, hvor er det svært når man skal til at sætte sig ind i ny teknologi!)
Af and.poulsen
Mr_Mo skrev:Det kan også være relevant i forbindelse med DVB-C, så slipper du for at have YouSee Selector boks. Men DVB-T er ligegyldig når du har kabel.
Det er en sandhed med modifikationer. Hvis du f.eks. har kabel-tv gennem ComX, så levers de digitale kanaler faktisk i DVB-T, selvom det er gennem kabel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har nu ellers en artikel om hvordan man får digitalt TV og hvornår MPEG4 er vigtigt eller ej (læs den lige igennem og se om den ikke opklarer misforståelserne):
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676

Et TV med en digital tuner har altid et CI slot hvori man kan indsætte en kortlæser - hvad enten det er en DVB-T eller DVB-C tuner. MPEG betegnelsen har ikke, som sådan, noget med tuneren at gøre, men det er blot en måde at komprimere billedinformationerne på, ligesom der findes forskellige grafikformater til din PC, såsom JPEG eller GIF. De forskellige tunere skal således understøtte det rette MPEG format for at kunne vise billeder over det pågældende DVB sendenet.
Af Scandal
Lækkert. Det hjalp.
Jeg havde søgt i forum, men ikke på hovedsiden O_O

Så:
* Jeg kan bruge hvilket som helst TV til at modtage det analoge signal fra YouSee.

* Med DVB-C og MPEG2 decoder, kan jeg få det digitalt fra YouSee. (med tilkøb af kort fra YouSee)

* MedDVB-C og MPEG4 decoder, kan jeg få det digitalt i HDfra YouSee. (med tilkøb af kort fra YouSee)

Hvis det er korrekt forstået, så tror jeg at jeg er med igen.
Det lyder jo som om det er et TV med DVB-C og MPEG4 jeg alligevel bør gå efter....
Af Mr_Mo
Scandal skrev:Det lyder jo som om det er et TV med DVB-C og MPEG4 jeg alligevel bør gå efter....
Medmindre du vil have en ekstern boks der giver dig flere funktioner, f.eks. en med indbygget harddisk.
Stofas Zaptor boks har jo også en række fordele i forhold til at bruge en almindelig DVB-C tuner (men nu har du jo yousee). Eller hvis du ser en fjernsyn du rigtig godt kan lide, så behøver manglen på DVB-C tuneren ikke være det afgørende, hvis du ellers kan leve med en ekstern boks.
and.poulsen skrev:Det er en sandhed med modifikationer. Hvis du f.eks. har kabel-tv gennem ComX, så levers de digitale kanaler faktisk i DVB-T, selvom det er gennem kabel.
Ahh... Det vidste jeg ikke... Men hvis fjernsynet har indbygget DVB-C MPEG4 tuner, har den vel også DVB-T tuner? Findes der undtagelser?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Personligt ville jeg også vælge TV pga. billedkvalitet eller måske design før jeg vælger efter hvilken indbygget tunder den har. Yousee's boks fungerer, alt taget i betragtning, udmærket og den indbyggede harddisk er lækker at have. Den ekstra fjernbetjening kan man nemt komme om ved, ved at bruge en universalfjernbetjening.
Af Scandal
Jeg siger skam heller ikke at jeg vælger TVet ud fra tuner, men det er da helt klar med i overvejelserne.

Nu har jeg i forvejen mediacenter, så harddisk optager er ikke noget jeg kommer til at savne. (Jeg ved godt jeg kun kan optage det analoge signal)

Når det er sagt, så vil jeg nu helst undgå at have en ekstra boks (og ekstra fjernbetjening).

... Nå, jeg må ud og kigge.
Ud fra Flatpanels lille guide, kan jeg se at det ikke vil give mig det helt vilde at køre Full HD, så det giver selvfølgelig lidt eksra valgmuligheder.

Tak for hjælpen, nu har jeg noget at arbejde med.