Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hkt
Jeg har for nylig investeret i dette ellers fremragende tv. Men jeg har periodiske problemer med at modtage tv signal. Det giver sig udslag ved at ca. 25% af gangene jeg tænder for tv, er der intet DVB-T signal, samt jeg udelukkende kan modtage den kristne kanal analogt(tror det hedder KKR eller noget i den stil)
Hvis jeg slukker tv'et, og venter til relæet er slået fra(ca. et minut) og derefter tænder igen, virker det af og til igen. Så kan jeg modtage alle kanaler både analogt og digitalt.
Det skal siges at jeg bruger en lille antenne, som jeg fik med sammen med min hauppauge usb receiver, men den har virket upåklageligt i den sammenhæng. Jeg bor i skovlunde, så det er relativt tæt på en sendemast.

Er der nogle som har lignende erfaringer, jeg vil så nødig til at køre en rep. sag på det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du HDMI udstyr tilsluttet skærmen?
Af hkt
Jeg har pc tilsluttet via hdmi1
Af hkt
Tak for svar, prøver dette når jeg kommer hjem.
Af velsing
Hej.

Jeg har samme tv og samme problem, og har fundet årsagen og en acceptabel løsning. Problemet er at pc'en sender for meget strøm på et af benene i hdmi kablet, vistnok 3v istedet for 0,3v. Det er vist en hdmi standard som pc'en ikke overholder et eller andet sted -nok på grafikkortet. Så opstår der en komplikation i tv'et som så overskygger de indstillede kanaler. Løsningen er at du helt har slukket før strømmen til pc inden du tænder for tv. Altså tænd tv først og dernæst pc et voila!!!

Hvis der bliver ved med at være problemer så slukker du helt for strømmen til begge apparater og tænder så tv først...

Jeg kan sådan set godt leve med denne løsning, men håber at problemet går væk med mit nye grafikort som understøtter hdmi...

Et passivt kølet Ati 4850 i øvrigt...

Mvh Velsing
Af hkt
Nu har jeg testet, og fejlen er ganske rigtig pga. mit HDMI kabel. Jeg har en stationær og en bærbar, begge med DVI -> HDMI på. Og begge forårsager problemet. Min stationære har et Nvidia 9800 grafikkort og den bærbare et ATIX1600.
Så løsningen er enten at starte fjernsyn først, eller at hive HDMI ud inden tv startes. Hvis fejlen først er komme på tv, skal man enten slukke på væggen, eller slukke tv og vente på at relæet slukker fjernsynet helt ned, og derefter tænde igen.

Tak for hjælpen.