deniskool skrev:Har lige som mange andre været skeptisk mht. manglende mpeg4 i Panasonics plasma tv. MEN MEN MEN, var nede i Elgiganten i dag og så det ved siden af bl.a. Sony og samsung tv. De viste et blue ray naturprogram, og må indrømme at Pan havde et fantastisk billede sammenlignet med samtlige lcd skærme i samme klasse (Elgiganten har kun middelklasse tv). Derudover hakkede halvdelen af lcd skærmene ved panorering.
Min pointe er at det er dumt at gå på kompromit med billedkvalitet fremfor MPEG4, da MPEG4 er HDtv, og kompromiet i mange tilfælde vil betyde hakkede billeder ved panorering, samt mindre naturlige farve. Hvis du køber lcd, så tjek ihvertfald om billedet hakker ved panorering på blueray-diske. Jeg har set lyset og bestiller Pan px80. Tak til alle jer kloge hoveder der tålmodigt svarer på vores spørgsmål 
Tillykke med dit valg. Jeg har selv det skønne TV og du vil ikke blive skuffet.
Husk at sætte indstillingerne som du kan læse i flatpanels PX80 test når du får dit TV, og se om ikke også du efer 1 uges tid synes det er det mest naturtro billede ved TV/Film-kig.
Et par folk er lidt ueninge med mig i det, men vi er alle forskellige med forskellige øjne, og det vigtigste er, at du synes det ser godt ud. Men alt andet lige er flatpanels indstillinger et perfekt udgangspunkt.