Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi er på jagt efter et TV til stuen – Et par stikord om de umiddelbare forudsætninger for os:

•Anvendes primært til alm. TV-kiggeri (f.eks. DR og TV2) – I mindre grad DVD og Playstation (sidstnævnte vil dog nok øges en del, når den nye skærm er monteret :p )
• Kan lide sport og film, men det ses som nævnt ovenfor primært via antennesignalet og ikke så meget via DVD eller PC
•De primære siddepladser er ca. 3,5-4 meter fra TV
•TV’et skal være i en lys stue, men i det ”mørke” hjørne
•Vi er hverken lyd- eller billede-nørder, men vil bare godt have noget ordentligt :D
•Signal via tagantenne. Kabeltv forventes ikke umiddelbart. Måske fibernet, der graves ned indenfor det kommende års tid.
•Er umiddelbart ret låst på MPEG-4, så vi ikke skal have ekstra tuner bokse

Har meget kik på et Sony KDL-40W4500, der pt. fås til 10 kkr. i Sony Centerne.

Men var så i dag forbi Hi-Fi Klubben og snakke TV og Sonos. Så her et NAD 40B3, hvor billedet var rigtigt godt med alm. antennesignal, hvor Samsung og Sony ved siden af virkede lidt ”for farvede” og lidt uklare i kanterne på f.eks. personer – Han påstod at det var noget se fleste undtagen eksempelvis NAD havde problemer med.
NAD’et kostede dog 18 kkr. u/højtalere, hvilket er meget selvom det er med bl.a. harddiskoptager og sat.tuner.

Selv efter at jeg har surfet rundt på de mange indlæg og oplysninger på hjemmesiden, har jeg grundlæggende to spørgsmål:

1. Er det noget i vores oplistede forudsætninger, der gør, at vi IKKE skal købe Sony-tv’et?

2. Er det korrekt, at nogle TV og herunder Sonys ikke er så gode til tagantennesignaler? Og hvis ja, hvilke er det så vi skal se på?
Af tuff
Var? Er Sonys tv ikke så gode til tagantennesignaler? Altså det digitale tv via antenne?

Det vil jeg meget gerne lige vide lidt mere om.
Gerrad skrev: • Kan lide sport og film, men det ses som nævnt ovenfor primært via antennesignalet og ikke så meget via DVD eller PC
Hvilken slags sport ser du? Tror du muligvis bør overveje Plasma...men så er det lige spørgsmålet om genskær.