Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mads Kristensen
Jeg har W4000 og er ganske tilfreds med billedkvaliteten. Især med blueray :)

Måske et dumt spørgsmål, men hvordan ved TV'et at det skal "opdatere" på samme tidspunkt som blueray?

Og er det selve TV'et eller min PS3 jeg skal vælge det i (hvis jeg skal prøve 24P..)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TVet modtager jo bare digitale data fra din afspiller og derefter sendes disse data ud til de enkelte pixels når skærmen opdaterer. Når du bruger 1080p24, så ved skærmen at den skal omstille sin opdateringsfrekvens, så det passer med 24 billeder i sekundet hvorved du undgår judder.
Af tuff
Jeg så bare en W4000 i dag, hvor de afspillede en BluRay, og hvor man godt kunne se, at det lackede i billedet! Til gengæld så jeg også en anden Sony med 100 Hz, hvor billedet ikke gjorde det, men viste normale billeder, synes jeg.
Og det skyldes nok til dels, at det er Sony, som jeg har læst mig frem til, producerer noget af det bedste 100 Hz teknologier, hvor det der falske billede ikke opstår (har set en Philips 7403'er have et unormalt billede ved BluRay, så jeg ved godt, hvad I mener).

Men jeg gad godt at vide, om Sonys tv har problemer ved at vise SD TV, altså det normale digitale tv, som kommer via antenne?
Læste nemlig på hdtvtest.co.uk om w4500 og w4000, at de fejler ved 576i-signaler, men er det det signal, der sendes digital tv i? Er 576i ikke analog eller hva?
Jeg har læst en masse om, at Sonys W4500 er fantastisk ved sport, men så må den jo også være det generelt for det digitale signal?