Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LencoTB
Hvad er det bedste TV i 32" klassen som primært skal bruges til at kobles sammen med computeren for at se tv-serier/film på?
Gaming er ikke vigtig, men derimod den rigtige opløsning (delelig med 8. osv) og tilslutninger.

Sony 32W4000 er udmærket til alm. TV brug men har læst at den ikke er særlig god til at kobles sammen med PC'en.

Samsung LE32A656 er god til de forsk. computeropløsninger, men har så ikke MPEG4 tuner :((

Nogen der kan anbefale er godt TV til mit formål?
Af lennon
Et Tv har implementeret en masse billedbehandlingskredsløb og støjreduktioner, som ikke just fremmer dens egenskaber som PC monitor. Omvendt mangler disse ting i en decideret PC monitor, som dermed ikke egner sig specielt godt som TV . Men hvilket TV der er det bedste - mindst dårlige kompromis ? ? ?
Af LencoTB
Okay, så må jeg nøjes med at det primære skal være et godt LCD TV, men at der sekundære (sammenkobling med PC) er nogenlunde tilfredstillende.

Nogle der har erfaringer med nogen modeller?
Af Balloonatic
Jeg ejer et Samsung LE-A656 32" som jeg bruger rigtig meget sammen med min PC. Ikke som decideret monitor, men hvis der skal vises film eller andet kollektiv, bliver det vist der, og det gør den glimrende. Det TV har min anbefaling. Er i øvrigt rigtig godt til HD signaler og viser et acceptabelt SD TV.
Af LencoTB
Den ville jeg osse vælge, men det største minus ved den er, at den ikke har MPEG4 tuner. Det er lidt irriterende og 676 modellen er bare for dyr.
Af Kratz
Og så kunne man vende tilbage til 32W4000 som har MPEG4 og derudover er et af de bedste 32 tommer TV på markedet.
Af Balloonatic
LencoTB skrev:Den ville jeg osse vælge, men det største minus ved den er, at den ikke har MPEG4 tuner. Det er lidt irriterende og 676 modellen er bare for dyr.
Det er rigtigt. Der prioriterede jeg så, at jeg godt kunne overleve med en boks under fjerneren i fremtiden.