Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af brfcjon
Hej Alle (0g særligt eksperterne)

Er der nogen der har kendskab til LGs ny 26 tommer med IPS!-panel?

Det er åbenbart meget nyt og jeg har ikke været i stand til at finde reviews, men 26 tommer og IPS med dets lavere farveskift til 4500 kr. må da være en rigtig god kombination.

Så er spørgsmålet bare hvordan den øvrige teknologi i monstret er - og hvordan farvepræcision, backlightbleed etc. kommer til at være.

Jeg har jo efterhånden læst mig til at Yakken hælder til VA-paneler grundet sortgengivelse, men hvis man skal lave fotored. så er farveskift over 26 tommer da en ret vigtig faktor. Eller hvad?

vh
Kasper
Af brfcjon
Hej Bruno

Jeg havde godt set hardforum diskussionen, men du har ret i at man nok ikke blindt skal stole på det. Det er bare et ret atraktivt køb med 26 IPS for 4500 kr. Man bør nok vente til der foreligger et par europæsike review.

Hvordan står man egentlig købsretligt, hvis man køber en skærm ud fra specs som viser sig at være ukorrekte. Man har selvfølgelig sin reutrret, men hvis man skal betale forsendelse både frem og tilbage kan man hurtigt føle sig lidt "shafted"

vh
Kasper
Af BrunoB
brfcjon skrev:Hvordan står man egentlig købsretligt, hvis man køber en skærm ud fra specs som viser sig at være ukorrekte. Man har selvfølgelig sin reutrret, men hvis man skal betale forsendelse både frem og tilbage kan man hurtigt føle sig lidt "shafted"
Principielt skal du vist "kun" betale forsendelsen retur til firmaet! !:(
(Her forholder jeg mig ikke til Dells nærmest kriminelle forsendelsespriser).

Men der er det specielle med LG´s specs på denne skærm at de har taget forbehold mod til hver en tid at have ret til at udskifte panelet.
Det fremgår af den diskussion jeg henviste til :o
Af brfcjon
Hej igen

Ret vildt at man "forbeholder sig retten til at snyde folk"=).

Men jeg vil i hvert fald vente til jeg har læst et par test fra troværdige sider på IPS panelet før jeg forsøger at finde en.

Der er jo alm. butikker der forhandler den og så er frem og tilbageforsendelse jo ligepludselig ikke det store problem.

vh
Kasper
Af hhager
Hvad er egentlig resultatet?
Hvilket panel?
Nogle test?
Af carllynebo
meget attraktiv skærm - pris er nede på 3800kr i danmark.

Er der nogen som har set på skærmen? nogle reviews fundet på nettet?
Af carllynebo
Tak, med jeg henviste dog til den nye HD udgave (LG W2600HP-BF) med S-IPS panel hvis jeg ikke tager fejl :-)

Denne kunne være interessant til mere alsidigt og krævende brug jvf. grafisk arbejde + film, spil etc.

hvad siger I?