Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg tror den bliver lidt overfortolket, for plasma-Tv bruger ikke nødvendigvis mere strøm end et LCD-TV. Det er rigtigt, at de kan være større strømslugere, hvis man f.eks. sammenligner et LED baseret LCD-TV med et plasma-Tv i de store størrelser, men umiddelbart virker det som om, at der er råd for dette ifølge producenterne. Man kan også sænke strømforbruget ganske betragteligt på plasma-Tv.

Derimod tror jeg godt på, at der kunne indføres regulativer, som søger at begrænse strømforbruget for Tv. Men at det bliver plasma-skærmens død, tror jeg ikke på.
Af sketchpad
Ja den er godt nok langt ude på landet, det må være fra
gamle dage, dagens moderne Plasma skærme bruger SLET ikke
så meget strøm

Jeg sammenlignede mit nye LG 50" 50pg6000 plasma mod min
"gamle" Sony KDL40w2000 .

40" LCD Sonyen brugte 185w, og mit 50" Plasma bruger ca 200w
idag. Målingen er baseret på over 100 timers forbrug.
Af telum
Jeg skulle også lige til at poste det link.

Tror dog Yakken har helt ret - der kan fint komme nogle regulativer, fx ligesom med pc-skærme der får et "Energy-et-eller-andet" mærke.

Men typisk bombastiske udmeldinger - kan ikke lade være med at tænke på de fremtidsforskere der hvert år finder frem til at NU uddør computer-musen til fordel for touchscreen - jaja og jeg får ikke ondt i skulderen af at sidde og pege på min skærm i 10 timer hver dag...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hehe, det var nu Rasmus der smed kommentaren ;)

Da der konstant forskes i sænkning af strømforbruget for såvel plasma, som LCD, så bliver teknikken jo også konstant bedre. De nye neo-modeller fra Panasonic har sænket strømforbruget og i forvejen, så sluger deres TV ikke specielt meget strøm, hvilket jo også bekræftes i den artikel der linkes til.
Af telum
Hehe ja sorry, så bare den fine blå sluk-knap, men overså åbenbart at der ikke var nogen ko O_O
Af nk666
ja endnu et eksempel på at politikkerne ikke altid sætter sig ind i sagerne, men går efter opmærksomhed..

Det samme gælder CO2 forurening som nærmest alle sankker om og danmark har travlt med at så i spidsen for.. Eneste fejl i det er at CO2 ikke er forurening, faktisk giver verdenshavene noget ala 1000gange mere co2 om året ved fordampning end meneskerne gør. det samme gælder blade der rådner, ja selv vulkanerne giver mere end vi mennekser gør, så at tro at det hjælper på noget som helst er naivt, eller jo det hjælper på statskasserne...Der er helt andre årsager til stigende co2 end os.. Nå bare lige endnu et urt opstød over politikkerne...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sidste nyt i udviklingen:
http://www.recordere.dk/indhold/article ... cation.pdf

Bottom line: Det er ikke tilladt at forbyde en teknologi, men man må godt lave regulativer som kræver et begrænset strømforbrug... hvilket plasma nok kan leve op til såvel som LCD kan.