Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasmusapt
Ja jeg nået frem til at det er et sony w4500 jeg skal have skaffet mig :D.. selvom pionerplasmaen lokker til en pris af blot 12dkk i englang :P

Står nu lidt og er i tvivl om jeg skal gå ned og købe mit sony i HIFI-klubben eller expert og så nøjes med et 40" da det kommer til at koste et par ekstra tusinde i forhold til nettet eller om jeg skal købe det via nettet og få 46" modellen til samme pris..

Hvad ville i gøre?
Er det for farligt at smide 11,5k i et tv købt i en netbutik ?
og hvordan sikre jeg mig at det ikke er parralelimport da det skulle ændre lidt på service så vidt jeg har læst mig frem til :)
Kan se der er mange tråde om lige det fjernsyn så ville være glad hvis folk skriver hvor de har købt deres w4500 og hvad de gav for det :D..(kunne jo være man kunne få slået noget af prisen i HIFI-klubben :D

Håber nogen hjælpe

/Rasmusapt
Af Rasmusapt
ingen som har været ude og invistere i et sony w4500? O-O
Er virkelig lidt i tvivl hvor jeg skal købe det.. om det er i en butik nede i byen og give det ekstra men så ved du også at du kan gå ned og få fat og svar på dine spørgsmål omgående.. eller om man kan få samme service på nettet og endda sparer penge på det
Af Gerrad
Hej

Hvis du køber det i et Sony Center i Nordsjællandsområdet kan du nævne at du i Frederiksborg Amts Avis i juledagene, forsiden af 2. sektion så 46W4500 til 13999,- og ikke 14.999,- som det står til i butikkerne. I Hillerød butikken var de straks med på at det så var prisen.

40W4500 står til 9999,- i øjeblikket i Sony Butikkerne
Af Rasmusapt
Men hva så når de skal have af vide hvor jeg bor så de kan transportere fjernsynet :P.. Skal siges jeg bor på lolland så er sku et godt stykke vej til det nærmeste sony center :D
Af Rasmusapt
var så godt som på vej til at køre til det nærmeste sony center da jeg kigger på den lokale HIFI butik :)

kilde : http://ekstrabladet.dk/112/article1108226.ece

Nu er jeg så bare i tvivl.. hvad skal der forstås ved at produktet er et internatioltprodukt ? :S... vi snakker stadig om w4500 :)
Af farbruun
Er i tvivl om, hvorvidt man skal tage W4000 i stedet for W4500.

Har læst en del om "backlight bleeding" på W4500, men har ikke rigtig hørt noget tilsvarende for W4000 - nogen der kan hjælpe?

Har også hørt en del kritik af 100Hz funktionen - men også at W4500 faktisk klarer det ret godt. Er det således et tungt nok argument for at vælge W4500 fremfor W4000 ?

Er der andre ting man skal være opmærksom på i valget mellem disse skærme?

/F
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Personligt ville jeg ikke vægte 100 Hz højt og faren for backlight bleed gør, i min mening, skærmen til et lidt tvivlsomt valg, når nu W4000 ikke har nogen problemer.
Af Rasmusapt
Rasmusapt skrev:var så godt som på vej til at køre til det nærmeste sony center da jeg kigger på den lokale HIFI butik :)

kilde : http://www.audiosound.dk/search.asp?key ... arch=S%F8g

Nu er jeg så bare i tvivl.. hvad skal der forstås ved at produktet er et internatioltprodukt ? :S... vi snakker stadig om w4500 :)
Så skulle linket være rigtigt :D

Hmm vil det sige at du hellere ville købe w4000 fremfor w4500 yakken?
Af bantam
Jeg har målt og stillet på både 46W4000 og 46W4500. De er "udfordret" på samme måde mht. bleeding og clouding.
Af Rasmusapt
@bantam

Det vil sige der er ikke nogen stor forskel på de 2 fjernsyn udover prisen ?
Af bantam
Rasmusapt skrev:@bantam

Det vil sige der er ikke nogen stor forskel på de 2 fjernsyn udover prisen ?
Den store forskel ligger i "Motionflow" eller 100Hz-teknologien, som ved kvalificerede "gæt" indsætter ekstra billeder i afspilningen.

Nogen vægter teknologien lavt, da den jo strengt taget ændrer ved kildematerialet som aldrig var mastered til at blive vist med de ekstra billeder.

Andre synes, at det giver et mere behageligt billede at se på - hvilket kan tilskrives, at W4500 har en højere "motion resolution" (*) - og derved giver et skarpere billede, når der er meget bevægelse.

Tag ud og se det med egne øjne - det er nok det bedste råd.

(*) Begrebet er ret nyt og der er stadig diskussion om den bedste/mest korrekte måde at måle det på.
Senest rettet af bantam 11 jan 2009, 22:39, rettet i alt 1 gang.
Af Rasmusapt
Tager ud i sony center i morgen :D...
Men hvad jeg så kan høre skulle der være lige så stor sandsynlighed for at det med bleeding og clouding på w4000 og w4500?
Prisforskellelen på de 2 produkter ligger på cirka 2k så er ikke det vilde men hvis der ikke var nogen stor forskel på dem hvorfor så købe det dyre :D..
kan dog se at w4500 også har DLNA..

Hmm ved i om man kan forhandle med prisen på tv'et samt vægneslag i sony center
Af farbruun
bantam skrev:Tag ud og se det meg egne øjne - det er nok det bedste råd.
Jeg oplever bare, at det er svært at vurdere den slags i butikkerne. Dels fordi jeg ikke kan være sikker på, at de begge står som "standard indstilling" og dels fordi det oftest er en dårlig belysning af vurdere TV i.
Rasmusapt skrev: Men hvad jeg så kan høre skulle der være lige så stor sandsynlighed for at det med bleeding og clouding på w4000 og w4500?
Hvor har du hørt dette? Kan du uddybe?