Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skoumand
Med al den omtale denne skærm har fået på dette forum, må der da være nogen der enten selv ejer skærmen eller har viden om den!
Af Exact
Skærmen har full HD og klarer MPEG4-signaler fra både egen antenne og kabel. Har installeret denne hos en bekendt og har selv 40W4000.
Af TYBO
Du skal ikke være sikker på at den har en DVB-C tuner da den er parallelimporteret.

Der står også kun at den har en DVB-T tuner.
Af Skoumand
Tak for jeres svar.

Den står listet med DVB-C tuner på linket i den første post, og så er menuerne iøvrigt på dansk, så jeg håber da at de tunere virker. Jeg finder jo nok ud af det, når Getmore får taget sig sammen til at sende den engang...
Af mostmighty
Exact skrev:Skærmen har full HD og klarer MPEG4-signaler fra både egen antenne og kabel. Har installeret denne hos en bekendt og har selv 40W4000.
Er det én du kan anbefale?
Af Exact
Ja, bestemt. Også selvom der ikke er 100 Hz.
Jeg ser meget sport og oplever ikke problemer ved hurtige bevægelser, når der er optaget i HD.
Der kan da godt være lidt fnidder, når der konverteres fra den gamle analoge standard med 576 linjer, men det synes jeg ikke de ekstra billeder kan rette op på. Det nytter jo ikke, at bolden får en jævnere bevægelse, hvis baggrunden bliver urolig. (F.eks. også film)

Digitaliseringen af det udsendte materiale bliver jo også bedre, så TV-et ikke skal lave alt arbejdet. Hvis lykken var at have 100 billeder pr. sekund ville man jo nok optage i denne hastighed.