Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Overvejer at købe panasonics 42" px80.

Men jeg så lige de artikler der ligger på forsiden med reklamer for de nye typer af fladskærme som rent faktisk er flade.
De er simpelthen for lækre. Jeg vil gerne vide hvornår de begynder at komme på markedet. Kan man regne med at kunne erhverve sig sådan ét inden for et halvt års tid eller derunder?

Kan forstå de bliver med LED-LCD teknologi. Hvordan er billedkvaliteten i denne teknologi, sammenlignet med alm. LCD og PLASMA?

I så fald vil jeg hellere spare sammen og bruge lidt flere penge på en fladskærm.

På forhånd tak
Af sketchpad
De har allerede nogle af de "virkelig tynde" nede i Fona2000
på Strøget i København, men de er VILDT dyre endnu....
En af dem kostede 24K sidst gang jeg var der.
Af Goodwill
Der er altså en generel forbedring i billedkvalitet i forhold til de alm. LCD TV vi ser nu til dags. Hvordan står det til med synsvinklerne på de flade skærme? Vil man stadig opleve elendig farvekvalitet bare man sidder lidt skrå overfor dem eller er det ikke længere et problem?

Hvad med teknologier som Full HD og MPEG4 hvad har de nye skærme der at byde på ?
Af red_martians
synsvinklerne er stadig dårlige.. så skal du specifikt gå efter en skærm med IPS-panel. De eneste jeg er helt sikre på laver dem er Hitachi og panasonic.
Ellers er det klart plasma.
Panasonic har inden for de sidste par dage præcenteret deres næste genereation. Og de to high-end-modeller er 2,5cm og 5cm i tykkelsen og er plasma.