Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pokerild
Hejsa, er ny på siden.
Skal have nyt tv til stuen. Skal bruge det til DVD, tv (digitalt) wii og noget film fra pcen.

Vil komme til at sidde en 4-5 meter fra skærmen.
Prisrammen er op til ca 7k dkr.

Selv har jeg kigget på det famøse px80 tv, og ved at det har et rigtig godt billede.
Et problem frygter jeg kan være den manglende mpeg4 kompatibilitet, og opløsning, som jo ikke rammer de 1080p.

Har I andre bud på et tv til mit behov? Hvis det har et fint billede må det gerne være LCD.

på forhånd tak
ild
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I 4-5 meters afstand kan jeg love dig for at 1920x1080 opløsningen er ligemeget. Du kan ikke se forskel på dén og 1024x768 alligevel.

MPEG4 kan fikes med en ekstern boks eller ved evt. at købe PX81 i stedet - givet at du vil se TV via en antenne.
Af J2NK
Prisen og størrelsen er lidt svær at matche..

1080p vil ikke gøre den store forskel med den afstand du har til fjernsynet.

KDL-40W4000 er et godt bud på et LCD TV som kan fange interesse; god billedkvalitet, 1080p opløsning og indbygget MPEG-4 tuner, det overstiger dog dit budget med et par hundrede kroner.

Panasonic TH-42PX81 er også en mulighed, opløsningen er 4:3 så der vil være besvær med at bruge den til at se tekst, men film fra PC'en er en mulighed.
Af Pokerild
Det må jeg sige, virkelige hurtige og kompetente svar. Mange tak for dem.
Synes panasonics px81 model lyder som et fornuftigt valg.
Af red_martians
Husk at PX81 ikke er godkendt til det danske MPEG4-net. og derfor kan du risikere at det ikke vil virke, jo mindre du sætter box på.
Desuden er alle 81/86-modeller parrallelimporterede.