Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

jeg har kigget lidt på
Panasonic Viera TH-42PX80 og
Panasonic Viera TH-42Pz80

skal bruges en del til nintendo wii og ps 3

da jeg har stofa og gerne vil tænke ud i fremtiden hvad er det så jeg skal gå efter når jeg kigger på tv jeg kigger jo bare effter kontrast også om det er full hd men hvormeget har det at sige at det er et full hd i forhold til et hd ready og hvad er det tuner halløj for noget
Af J2NK
Næsten synd at svare på spørgsmålet da selve hjemmesiden har nogle fantastiske artikler om disse begreber, Se TV Skærme og købsguide, og læs fra forordet.

Det er altsammen skrevet på en letforståelig men uddybende måde, alt fra tunere til skærmteknologi og HD Ready/Full HD er med.
Senest rettet af J2NK 11 jan 2009, 12:58, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan se hvad du bør kigge på når du leder efter TV her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1210750202

Både PX og PZ modellerne er udmærkede til konsol-brug, hvor forskellen ligger i alm. HD vs. fuld HD. Billedkvaliteten er lidt bedre på PZ-modellen, men hvis du primært skal spille på den, så vil du nok ikke lægge mærke til forskellen.

PZ serien vil bruge mere strøm end PX, idet der er flere pixels der skal tændes. Fuld HD vil du desuden ikke have glæde af i ret mange tilfælde fordi din Wii har en opløsning der er dårligere end et alm. TV signals, og din PS3 ikke har ret mange spil der rent faktisk benytter fuld HD opløsning.

Hvis du vil spare nogle kroner, så er PX80 et udmærket valg.
Brugeravatar
Af kthomsen
Ja, der er da i det mindste mange velvillige med svar herinde på samme tid! Haha :D

[EDIT] We need to get a life guys!! :D
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:35, rettet i alt 1 gang.
Af mbp4700
der er vel 3 meter til skærmen samtidig er der jo bue ray i ps 3 eren så skal vel også se en masse film på det sys det er tricky
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er vel ret enkelt - køb den skærm du har råd til. PZ er merprisen værd i forbedring af billedkvaliteten. Dertil kommer godt nok et øget strømforbrug, så hvis dette tæller i regnskabet, så kan du jo vælge ad den vej i stedet.