Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af herbstmeister
Jeg skal have et nyt tv og er lidt itvivl hvilket. Budget ca 7500,-

Problemstillingen lyder: Jeg har kabeltv og med et fjernsyn med DVB-C tuner får jeg 3 digitale kanaler gratis og resten for 500 årligt. Jeg gider ikke have en seperat box stående.

Enten køber jeg en Sony KDL-37V4500 (som har DVB-C) eller en PX80(som ikke har DVB-C). Mange herinde lovpriser PX80eren, men hvad er bedst et Sony med digitalt signal eller PX80 uden. Her tænker jeg rent billedmæssigt. Pana'en har jo nogle fordele med opdateringshastighed og farver.

Fjernsynet skal desuden bruges til DVD, alm TV, fodbold og film.

Ellers andre alternativer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du vil få en større detaljegrad med de digitale kanaler. Ingen tvivl om det. Du skal dog lige tilføje prisen for CA modulet, som er på omkring 600 kr. i én-gangs udgift.

Så hvis boksen er et no-go og kabel-TV er dit kildemateriale, så bør du satse på et TV med DVB-C og MPEG2/4 indbygget, hvor V4500 er et udmærket bud. W4000 kan også bruges, men prisen er også en lidt anden.

Husk dog på, at det kun er på TV-siden, at du får et bedre billede. Når du ser film, spiller spil via konsoller eller des lige, så vil PX80 have et bedre billede.
Brugeravatar
Af herbstmeister
De 600 for CA modulet er vel kun hvis jeg vælger at få alle kanaler digitale, eller...?

Hvor stor er forskellen på analog og digitalt signal? Flere detaler, programguide men ellers noget?

Nogen der har erfaringer med Sony KDL37V4500?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du ikke sætter et CA-modul i, så kan du ikke se betalingskanaler og du kan ikke se DVB-C kanaler. Du kan ikke få dekoderkortet sat i uden et CA-modul.
Brugeravatar
Af herbstmeister
OK, så DVB-C'en er værdigløs uden CA modul, selvom de 4 er gratis på nettet...

... og ved nogen hvordan tv'et er mht lag i fodboldkampe (og ja, ved godt det ikk slår plasma)? Har ikk kunnet finde opdateringshastighed på modellen...
Af x-303
Hej jeg kiggede også i 7500 kr. klassen

Men jeg fandt et Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W4500
til 8.990 kr.
https://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=3 ... roductTabs

Jeg kender ikke sælger og ikke KDL-40W4500

Jeg ved ikke om det er så super godt at det er
de sidste kr. værd ?!
Jeg har læst lidt og tror det er det,
derfor nævner jeg det, men vist en af jer der ved noget, kunne give et prej, så er det måske et kup ?!
Brugeravatar
Af herbstmeister
Nok heller ikk noget dumt valg. I forhold til V4500 så får man 3" ekstra, fullHD og lige godt dobbelt up på kontrasten, såhvidt jeg lige kan se. Ved ikk hvor meget det gør for billedet, da jeg ikk har set de 2 skærme sammen. Har set V4500 til 6000 så forskellen er så også 3000 spir.

Så det er spørgsmålet om det er de ekstra gyser værd. Tør jeg ikk gøre mig klog på...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
herbstmeister skrev:OK, så DVB-C'en er værdigløs uden CA modul, selvom de 4 er gratis på nettet....
De er gratis på DVB-T - men hvorfor vil du spare CA modulet, hvis alle kanalerne fås digitalt så snart du har betalt de 199 kr for digitalabonnementet?