Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Da jeg flytter i ny lejlighed om en uges tid har jeg besluttet mig at handle en fladskærm. Jeg har fulgt med herinde og læst forskellige topics for at prøve at blive klogere, men må indrømme at jeg synes det er en jungle!

Jeg har fundet frem til et pana PX80 som det bedste bud. Både fordi mange herinde lovpriser det, og prisen er tilpads lav til mig.(Har ikke meget mere end 6-7 k at handle for. Men jeg er helt frisk på alternativer

Mine spørgsmål går så lidt på:

Kommer jeg ikke til at mangle Full HD? DVB-C tuner? MPEG 4?

Jeg har læst at man så kan få det igennem en ekstern box, men hvad koster sådan en og hvad fylder sådan en svend?

Mange af mine spørgsmål er nok afhængeige af hvilken udbyder jeg vælger, men her er jeg helt åben. Vil bare gerne have god kvalitet til en lav pris - det vil vi vel alle? :)

Jeg ved at der er Dansk Bredbånd i lejligheden og jeg kommer til at sidde ca. 3 meter fra skærmen.

Håber I kan hjælpe mig med mit køb, og se bort fra at der er 100 ligende topics :) Dem blev jeg bare ikke klogere af!

Btw skal jeg bruge fjernsynet til at se DVD, måske spille xbox360(er næste ønske) og se almindeligt fjernsyn. Jeg regner kun med at skulle tilslutte computer sjællent.

Mvh

ROOKIE
Af Kratz
Nu skriver du ikke hvilken skærmstørrelse du går efter, så jeg regner som udgangspunkt med du mener 42PX80? Det vil være et rigtigt godt bud indenfor dit budget!

På 3 meters afstand vil dette være fint og nej, FullHD vil i sådan en situation ikke være relevant (du vil ikke kunne se forskel).

Nu er jeg ikke så godt inde i TV gennem dansk bredbånd, så jeg vil overlade detaljerne til folk med mere ekspertise indenfor dette felt.
Så vidt jeg har forstået er der behov for en form for boks for at få signalet fra nettet over på fjernsynet. I denne sammenhæng vil jeg umiddelbart også tro du slipper for at bekymre dig nærmere om DVB-C og MPEG4.
Af FlatpanelRookie
Beklager, ja det er en 42PX80 jeg har lur på :)

Ang. Danskbredbånd så er det bare en tilslutningsmulighed. Jeg er åben for hvad man ellers kan nappe Zaptor, Viasat, YouSee og hvad det ellers hedder :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har kun erfaringer med boksen fra Yousee og den virkede ganske fint. Programskifte er lidt langsom og firmwaren efterlader et par ønsker om fremtidige opgraderinger, men overall var funktionliteten fin og HD kanalerne stod også ganske udmærket.
Af FlatpanelRookie
Tror det ender med et Pana 42PX80 fra Komplet til omkring 5500. Synes det lyder dejligt billigt :)

Ang. Signal er det YouSee der lokker mest, dog er jeg træt af de priser de har :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det kan godt vække lidt forargelse, at man kan tillade sig at tage så mange penge for en TV-kvalitet, der er så ringe. Prisen for boksen synes jeg egentlig er ret fair, men prisen for 3 stk. HD kanaler, med meget tvivlsomt indhold er ublu - især når man i forvejen smider 350 kr. for resten af kanalerne.
Af M-Sniper
Hej Rookie

du nævner DanskBredbånd som ydbyder i lejligheden..

jeg har dansk bredbaand også hos min lejlighed, de kører så vidt jeg hved ikke yousee eller stofa.

de køre ip tv. og normal analog i sammarbejde med både canal digital og viasat.

jeg har valgt deres ip tv løsning, hvor man får en boks (desværre har de ikke hd boks, skulle komme frem i år) men jeg synes den lev. en god kvalitet.

jeg har en lcd lc-42x20 fra sharp som ikke er helt i top klasse tv med fuld hd. (det behøver ikke være full hd. jeg er enig med de andre omkring panasonic 42px80. super god tv.

lidt irreterende at boksen bliver opdateret ofte..(vil sige at man tager stømstikket fra boksen, og sætter det på igen så opdatere den til den nyeste firm/software)

men ellers er der ingen komplikationer med signalet synes jeg.

du kan se hva prisen er de forskellige pakker, på deres hjemmeside.

Hilsen M-Sniper
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:36, rettet i alt 1 gang.
Af FlatpanelRookie
M-Sniper skrev:Hej Rookie

du nævner DanskBredbånd som ydbyder i lejligheden..

jeg har dansk bredbaand også hos min lejlighed, de kører så vidt jeg hved ikke yousee eller stofa.

de køre ip tv. og normal analog i sammarbejde med både canal digital og viasat.

jeg har valgt deres ip tv løsning, hvor man får en boks (desværre har de ikke hd boks, skulle komme frem i år) men jeg synes den lev. en god kvalitet.

jeg har en lcd lc-42x20 fra sharp som ikke er helt i top klasse tv med fuld hd. (det behøver ikke være full hd. jeg er enig med de andre omkring panasonic 42px80. super god tv.

lidt irreterende at boksen bliver opdateret ofte..(vil sige at man tager stømstikket fra boksen, og sætter det på igen så opdatere den til den nyeste firm/software)

men ellers er der ingen komplikationer med signalet synes jeg.

du kan se hva prisen er de forskellige pakker, på deres hjemmeside.

Hilsen M-Sniper

Nej men der er signal til YouSee deroppe også. Desværre kan man ikke få Tv2Sport med IP pakken hos Danskbredbånd ellers var det en fin ide som var billigere end de 500 pr. månede jeg kommer til at betale hos YouSee

Forresten hvad med viasat? Kan man få digitalt tv hos dem uden parabol ?
Af FlatpanelRookie
Hmm ja. Men der er vel så stor forskel på signalet at man bør gå efter det digitale signal ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På nogle kanaler ja, på andre nej.