Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KristianK
Hey,

Jeg har besluttet mig for at anskaffe et Panasonic TH-42PZ80, men der er en lille ting som forvirrer mig lidt. Jeg sQger paa hhv. hifipriser.dk og pricerunner.dk, og naar jeg gQr det faar jeg 3 forskellige modeller, nemlig:

- TH-42PZ80
- TH-42PZ80E
- TH-42PZ80U

Er der nogen der kan fortaelle mig den umiddelbare forskel, fordi syntes ikke jeg bliver meget klogere af hvad jeg kan se af specifikationer paa de ovennaevnte hjemmesider. Priserne varierer med ca. 10 kr. saa jeg ville forvente at de var nogenlunde ens. Er det noget med parallel import at gQre?

Any ideas?

:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Modeller uden betegnelse er generelt blot en forglemmelse fra forhandlerens side. Disse skærme er identiske med PZ80E og er beregnet til det europæiske marked. Der findes derudover både PZ80U og PZ80B, som er til hhv. USA og England. Disse modeller vil ikke fungere herhjemme, da deres tunere ikke passer til det danske sendenet - hverken i analog eller digital form.
Af KristianK
Ok, i saa fald er det sq nok meget smart at holde sig fra U modellen. Havde nu ogsaa under alle omstaendigheder taenkt mig at kontakte forhandleren fQrst og sikre mig, at der ikke var snak om parallel import.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
E-modellen kan nu godt være parallelimporteret alligevel. Du er ikke sikret garanti fra den danske importør alene fordi det er en E-model.
Af KristianK
Saa det bedste er mere eller mindre at tage kontakt til forhandleren inden og sikre mig at den ikke er parallel importeret, gaar ud fra at vedkommende fortaeller sandheden ;)

Tjekkede lige det Panasonic Center som ligger i SQborg, de skriver at PX80 er en nyhed... Det maa da vaere en fejl :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Parallelimport behøver jo ikke være noget negativt. Du har stadig 2 års reklamationsret uanset hvor du køber, men garantien vil være en anden. Af samme grund kan du roligt regne med at de billigste steder kun har parallelimporterede versioner - prisen hos Panasonic Center afspejler ret godt hvad du skal give for en ikke-parallelimporteret version.
Af Kratz
KristianK skrev:Tjekkede lige det Panasonic Center som ligger i SQborg, de skriver at PX80 er en nyhed... Det maa da vaere en fejl :s
Well, du kan vel argumentere for at det er seneste 720p plasma model fra Panasonic ;)
Af KristianK
Very true... :)

Nu skriver Yakken at der ikke umiddelbart skulle være noget i vejen for at købe et parallel imporetert fjernsyn. Selv er jeg nok også lidt ligeglad, da købelove generelt beskytter en meget godt, men vil alligvel gerne høre jeres mening? Mange herinde fra der har bestilt TV der er parallel importeret?