Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vvibroe
Jeg har lige købt mig en xbox 360 og håber nogen kan hjælpe mig med at gennemskue tilslutning til HD.

Jeg kan ikke lige umiddelbart udnytte HD kvalitet da mit fjernsyn har DVI indgang til billed og minjack til lyd.

Jeg skal altså have et kabel der kan gå fra hdmi i xboxen som skal splittes til dvi(billede) og minijack(lyd). Kan man få sådan et kabel ? og i så fald hvad hedder det ?

Der er også en anden mulighed da der med xboxen er et (jegvedikkehvaddethedder) stik der splitter i 6 komponent kabler hvor 3 af dem er til scart og de andre 3 er til HD. JEg burde så kunne tage de 3 til HD og ifølge min fjernsyns manual lave dem om til vga som igen med en adapter skal laves til DVI. Men hvad hedder et stik der går fra 3 komponent til VGA ? Og der skal jeg så også finde noget lyd som jeg dog regner med på en eller anden måde at kunne tage fra de 3 kabler der er beregnet til scart og omforme til minjack.
Håber nogen kan hjælpe her med hvilke stik der skal købes :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HDMI signalet er digitalt og både video og lyd sendes i samme krypterede signal, så du kan ikke hive lyden ud som et analogt signal. Har Xbox'en ikke et alm. analogt lydudtag, der kan føres over i dit TV sideløbende?

Du kan heller ikke bruge komponent->VGA->DVI metoden, da dit TV skal have et digitalt signal ind i sin DVI-indgang. Når du benytter komponent-kablet, så er signalet analogt og det bliver ikke tryllet om til et digitalt signal blot ved at du sætter et andet stik i enden.

Hvis du ikke har nogen analoge indgange i dit TV, såsom komponent, så vil jeg ikke anbefale dig at bruge Xbox'ens kombikabel, da du kun kan få HD ud af dét ved at tilslutte komponentkablet direkte til dit TV. Jeg vil anbefale dig at undersøge alternative måder at få lyden ført ud sideløbende med brugen af et HDMI kabel.
Af JKay
Køb dig en forstærker med HDMI. Og hvis du så også køber nogle gode højtalere, så får du tilmed fed lyd :)