Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg faldt over PP Radio's hjemmeside, hvoraf det fremgår at sidste sending af PX og PZ modellerne er sket eller i nogle tilfælde er lige om hjørnet.

http://www.ppradio.dk/235-147-211-plasma_2008.htm

Det gælder stort set alle skærme, bortset fra high-end modellerne, som jeg kan forstå traditionen tro først vil blive erstattet med nye modeller lidt senere på året.

Da CES er lige på trapperne kan vi nok forvente afklaring på hvad de nye skærme kan, indenfor nogle dage. Men er der nogen der har erfaring med, hvor lang tid der normalt går fra at leverance på en skærm stopper, til at den nye model rammer hylderne?

[/url]
Af JKay
Mit gæt er at det er PX81 og PZ81 med mpeg4 dvb-t der kommer
Af Westphal
Bør man så vente med at købe et pz80 hvis det kommer en version med mpeg4 tuner?
Af Møffe
Det kommer an på hvad du vil ;)

2008 modellerne er jo faldet kraftigt i pris de seneste måneder og afhængig af hvor mange der ligger på lager, vil de måske falde yderligere. Så er man til gode gennemtestede skærme til lav pris, så køb 2008 modellen.

Er du typen der altid vil have det sidste nye, så vent på næste model. Men forvent så også at skulle betale 20-30 % mere for samme skærm, eller nøjes med en mindre model.

Der nok ingen herinde der kan sige præcis hvad de nye modeller kommer til at have af specs., men ser man på de seneste modellers forbedringer fra sæsonen før, så skal vi nok ikke forvente syv mile skridt på billedkvaliteten. Ergo vil forbedringerne være at finde i nye tuner typer, samt alle mulige ekstra features der lige så vel kan være markedsføringsstunts, som virkelige forbedringer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der kommer også mere om både Panasonics nye 2009 plasma og LCD modeller i vores CES tema enten i dag eller i morgen. Hold øje med forsiden for mere information.
Af Kratz
De ser da godt nok elegante ud deres nye modeller synes jeg. Særligt V-serien.
Af N4Ld3
Jeg synes at Z-serien ligner Loewe individual. :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er jeg blevet svagtsynet, eller ser I på andre billeder end jeg? Ud over at panelerne er tyndere, så er det da stadig den samme halvkedelige skærm med en ret irriterende grå kant i bunden? Z-serien kan til nød gå an (hvis det da overhovedet er et plasma-TV, hvilket jeg tvivler på), men ellers synes jeg ikke der er tale om nogen revolution. Ifølge siden fås den dog kun i 54"...
Af Illgor
kommer alle de nye plasma til at være neo pdp? Det vil vel også sige et noget lavere strømforbrug oder was?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14