Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Krang
Hej Alle

Jeg er ny bruger her på flatpanels, som allerede har gjort godt brug af flere forskellige råd herindefra.

Jeg er en af de typer som gerne vil have det bedste teknik, men ikke altid bruger tiden til at sætte mig ind i alle aspekter inden... Det forsøger jeg dog at gøre lidt om på, ved at læse mig igennem bl.a. dette forum!

Jeg er blevet helt vild med den nye Samsung 9-serie, nærmere betegnet LE46A966D1. Nu skal den blot købes og selvfølgelig er jeg interesseret i at få den til en god pris. Jeg er dog samtidigt IKKE interesseret i parallelimport, da jeg vil kunne gøre brug af Samsung Nordics gode serviceaftaler, som f.eks. 0-pixelfejl og afhentningsservice osv., samt selvfølgelig have det fulde ud af de enkelte tunere.

Jeg fandt ud af jeg var i gang med at hijacke tråden ang. Samsung 7-series med mine egne spørgsmål (endda om 9-serien >.<), så jeg besluttede at starte en anden i stedet!

To the point!
Jeg har ladet mig forstå at vejl. udsalgspris for en 46" 966 model er ca. 23.000,- kr. i Danmark.

På EDBbiksen står dette tv til 20.008,- kr. (LINK). Det står endda klart og tydeligt at EDBbiksen kun forhandler ægte Nordic osv. osv., men i tråden om Samsung 7, skriver bruger Samsungdk dog at der ikke er tale om et Nordic TV. Jeg er selvfølgelig godtroende, og stoler umiddelbart mere på en fremmed bruger på et forum som her, end på en for mig ukendt internetbutik som sælger til måske lidt for gode priser!

Jeg har selvfølgelig søgt andre steder også, og har fundet 9'serien i Sverige på f.eks. Fyndborsen (LINK) til ca. 18.300,- DKK, inkl. levering til Danmark. Så langt så godt...

Det er selvfølgelig ingen kunst at finde billige fjernsyn på nettet. Det er dog en kunst at kunne kende forskel på hvilke der er parallelimporteret og hvilke der er "ægte" Samsung Nordic produceret. Hvordan finder man ud af det?!

Det er mit håb at vi måske fælles kan finde frem til nogle rigtigt gode priser på de nye Samsung serier, og hjælpe evt. andre nødder som mig med at få den gode service vi er vant til, samtidigt med de gode priser vi helst vil betale 8) (Nu da jeg selv læser denne paragraf, tænker jeg mig frem til at en tråd med gode priser og hjælp til at finde dem, måske er så oplagt for et forum som dette at det allerede findes - jeg er bare for dum til at finde det..... Kan det mon være?)

Indtil videre har jeg vha. Samsung.se (LINK)fundet ud af at den svenske kæde www.onoff.com sælger ægte Samsung Nordic produkter. Samsung LE-46A966D1WXXE koster inkl. forsendelse til en svensk adresse blot 25.339,- SEK, svarende til 19.060,- DKK. Selvfølgelig skal man så kende en som bor i f.eks. Malmö og betale bro og benzin osv, men til gengæld burde man kunne få denne model i ægte Nordic model til lidt under 20.000 DKK. Går ud fra at de danske kvalitets og garantibetingelser samt tunere så stadig gælder og passer, så længe man bare køber Nordic...?

PS: Onoff.com sælger selvfølgelig også 6, 7 og 8 serien, til procentvis ligeså gode besparelser som 9 serien.
Af Krang
BUMP O-O

140 visninger, og ingen som har svaret mig... Er der ingen der ved noget om hverken priser eller om hvorvidt et svensk-købt samsung tv kommer under den danske samsung-garanti?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Om TVet er parallelimporteret eller ej kan du ikke se direkte på beskrivelsen på en given forhandlers hjemmeside. Hvis der IKKE står at det er fra den danske importør, så kan du dog som udgangspunkt regne med at det ER parallelimporteret.

Mht. modelbetegnelser og Nordic-kompatibilitet, så kan et opkald til Samsung nok opklare det.
Krang skrev:Hej Alle

Jeg er ny bruger her på flatpanels, som allerede har gjort godt brug af flere forskellige råd herindefra.

Jeg er en af de typer som gerne vil have det bedste teknik, men ikke altid bruger tiden til at sætte mig ind i alle aspekter inden... Det forsøger jeg dog at gøre lidt om på, ved at læse mig igennem bl.a. dette forum!

Jeg er blevet helt vild med den nye Samsung 9-serie, nærmere betegnet LE46A966D1. Nu skal den blot købes og selvfølgelig er jeg interesseret i at få den til en god pris. Jeg er dog samtidigt IKKE interesseret i parallelimport, da jeg vil kunne gøre brug af Samsung Nordics gode serviceaftaler, som f.eks. 0-pixelfejl og afhentningsservice osv., samt selvfølgelig have det fulde ud af de enkelte tunere.

Jeg fandt ud af jeg var i gang med at hijacke tråden ang. Samsung 7-series med mine egne spørgsmål (endda om 9-serien >.<), så jeg besluttede at starte en anden i stedet!

To the point!
Jeg har ladet mig forstå at vejl. udsalgspris for en 46" 966 model er ca. 23.000,- kr. i Danmark.

På EDBbiksen står dette tv til 20.008,- kr. (LINK). Det står endda klart og tydeligt at EDBbiksen kun forhandler ægte Nordic osv. osv., men i tråden om Samsung 7, skriver bruger Samsungdk dog at der ikke er tale om et Nordic TV. Jeg er selvfølgelig godtroende, og stoler umiddelbart mere på en fremmed bruger på et forum som her, end på en for mig ukendt internetbutik som sælger til måske lidt for gode priser!

Jeg har selvfølgelig søgt andre steder også, og har fundet 9'serien i Sverige på f.eks. Fyndborsen (LINK) til ca. 18.300,- DKK, inkl. levering til Danmark. Så langt så godt...

Det er selvfølgelig ingen kunst at finde billige fjernsyn på nettet. Det er dog en kunst at kunne kende forskel på hvilke der er parallelimporteret og hvilke der er "ægte" Samsung Nordic produceret. Hvordan finder man ud af det?!

Det er mit håb at vi måske fælles kan finde frem til nogle rigtigt gode priser på de nye Samsung serier, og hjælpe evt. andre nødder som mig med at få den gode service vi er vant til, samtidigt med de gode priser vi helst vil betale 8) (Nu da jeg selv læser denne paragraf, tænker jeg mig frem til at en tråd med gode priser og hjælp til at finde dem, måske er så oplagt for et forum som dette at det allerede findes - jeg er bare for dum til at finde det..... Kan det mon være?)

Indtil videre har jeg vha. Samsung.se (LINK)fundet ud af at den svenske kæde www.onoff.com sælger ægte Samsung Nordic produkter. Samsung LE-46A966D1WXXE koster inkl. forsendelse til en svensk adresse blot 25.339,- SEK, svarende til 19.060,- DKK. Selvfølgelig skal man så kende en som bor i f.eks. Malmö og betale bro og benzin osv, men til gengæld burde man kunne få denne model i ægte Nordic model til lidt under 20.000 DKK. Går ud fra at de danske kvalitets og garantibetingelser samt tunere så stadig gælder og passer, så længe man bare køber Nordic...?

PS: Onoff.com sælger selvfølgelig også 6, 7 og 8 serien, til procentvis ligeså gode besparelser som 9 serien.
Hej K

På Samsung.dk står alle de danske forhandlere, Vi handler med Fona, Expert, 2tal, HiFiklubben, Elgiganten og Computercity. Hvis du er i tvivl om hvilken butikker der er danske modeller i kan du ringe til 70701970.

De svenske modeller er der ikke Mpeg4 tuner i.

N
Af 2920 Rye
samsungdk skrev:
De svenske modeller er der ikke Mpeg4 tuner i.

N
Hej samsungdk,

Jeg ved ikke hvor du har den oplysning fra? Jeg har talt med Samsungs kundeservice, og de oplyser at ALLE tv til det nordiske marked kommer fra det samme fælles lager og er de samme modeller. Der findes ikke spcielle danske eller svenske modeller. Der er MPEG4 tuner i både 7, 8 og 9 serien fra Samsung. Man skal dog være opmærksom på, at det CA modul der anvendes skal købes i Danmark, hvis man vil anvende det til f.eks. YouSee.

Se svaret fra Samsung nedenfor:

Hei

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

Den pågældende model fungere med YouSee på både MPEG2 og MPEG4 i
Danmark.
Dit TV er under Prestige garanti ordningen, så hvis du får brug for
service (supporten skal vurdere at der er fejl på tv'et) så kan Samsung
sende en tekniker hjem til dig og kigge på tv'et.

Hvis du har nogen yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
os igen.

Med venlig hilsen

Louisa

Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Hjemmeside: www.samsung.dka

/Rye
Af 2920 Rye
Samsungdk,

Du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål vedr. din påstand omkring MPEG4. Hvor har du de oplysninger fra?
Af Robo
passer hellere ikke helt på samsung.se kan du se at serie 9 ikke har dvb-c i mpeg4 dog i mpeg2!!
lidt skod da jeg også har set på den bare i 55"
Af thomasdk
Prøv at kontakte Samsung Support. Fik en mail fra dem forleden, hvor jeg havde spurgt indtil problematikken omkring det, der blev oplyst for A866 modellen på den danske og svenske hjemmeside. Hertil svarede de, at der var mpeg4 dvb-c tuner indbygget - også i en model, der var købt i Sverige. Men.. det er noget rod. Et svar fra Fyndbörsen til samme spørgsmål var, at der kun var mpeg2 dvb-c tuner indbygget.

Har i øvrigt også spurgt Samsung omkring problematikken at man ikke kan ændre kanalrækkefølgen, hvis man bruger deres DVB-C tuner. Hertil er svaret, at de arbejder på en løsning men ikke kan sige noget om hvornår og hvordan.
Af Niels O
Har også talt med Samsung Support flere gange, og de oplyser, at når bare medelbetegnelsen slutter på XEE el. XXE (nordiske modeller), så er tv'erne identiske. Dvs. at der ikke findes specalle modeller til f.eks. Sverige el. Danmark.

Det er også rigtigt, at når man spørger de svenske forhandlere, får man ikke heldt det klare svar. De oplyser ofte, at der f.eks. ikke er MPEG-4 tuner i et specifikt tv, til trods for at dette er angivet på på tekniske specifikationer på Samsung.dk.

Det ville være rart om Samsung kunne komme med den korrekte version.
Af Krang
Til information kan jeg fortælle at jeg bestilte mit 966 i oktober måned, og fik det i løbet af november.

Bestilte det fra en 2tal her i landet, 46" - fik forhandlet mig frem til en for mig god pris på 19.000,- for det (Var ikke så svært da jeg samtidigt skulle købe skærme for 50.000 til mit firma ;)) og kan kun sige jeg er meget tilfreds med købet. Der ER mpeg4 tuner i.

Det fjernsyn jeg fik, blev leveret fra Samsung i Sverige da det på tidspunktet slet ikke kunne opdrives i Danmark - ved ikke om det kan i dag - efter ca 2-3 ugers ventetid. Jeg er slet ikke i tvivl om at det er 100% samme modeller i hele Norden.

Jeg har selvfølgelig de samme problemer som alle andre, med sortering af kanaler osv., og så småting ved f.eks. tekst-tv som irriterer mig - men det er virkelig småting! Man har vel bare en forventning om at når man betaler så store summer for et TV, så skal ALT spille max... Det gør billedet nu også, og det er vel det vigtigste :D

-Jeg må indrømme at jeg til at starte med undrede mig meget over SamsungDKs svar, ang. at der ikke var Mpeg4 tuner i de svenske modeller. Dette svar virker umiddelbart som at være stik modsat Samsungs nordiske retningslinier. Jeg var flere gange på nippet til at køre over broen og købe tv'et der, da man snildt kan spare et par tusind - men turde ikke efter den smøre fra SamsungDK.

Summa summarum, mit TV kom fra sverige, har alt hvad det skal have, så det har et i evt. køber nok også ;)
Senest rettet af Krang 08 jan 2009, 22:30, rettet i alt 1 gang.
Af Niels O
Har selv for nogen tid siden købt et tv med den fulde modelbetegnelse LE40A796R2WXXE og kom på et tidsppunkt i tvivl om de tekniske specifikationer nu også var de samme, uanset hvor tv'et er købt.

Samsung Electronics Nordic har skrevet til mig som følger:

"Uanset hvor du køber et LE40A796R2WXXE, så har det samme specifikationer, så længe det har den helt samme modelbetegnelse".

Så det må vel gælde alle Samsungs tv'er.

Det er slutbogstaverne XXE der kendetegner, at tv'et er en nordisk model.
Af Kaiman
Samsung forstår virkelig at forvirre deres kunder, support siger en ting, butikken noget helt andet :D

Men ja det burde være XXE der viser det er et nordisk tv, og så er alt ok.

Mit slutter på XXH, så det kommer fra Ungarn eller lign.
Af Legio
Krang skrev:Til information kan jeg fortælle at jeg bestilte mit 966 i oktober måned, og fik det i løbet af november.

Bestilte det fra en 2tal her i landet, 46" - fik forhandlet mig frem til en for mig god pris på 19.000,- for det (Var ikke så svært da jeg samtidigt skulle købe skærme for 50.000 til mit firma ;)) og kan kun sige jeg er meget tilfreds med købet. Der ER mpeg4 tuner i.

Det fjernsyn jeg fik, blev leveret fra Samsung i Sverige da det på tidspunktet slet ikke kunne opdrives i Danmark - ved ikke om det kan i dag - efter ca 2-3 ugers ventetid. Jeg er slet ikke i tvivl om at det er 100% samme modeller i hele Norden.

Jeg har selvfølgelig de samme problemer som alle andre, med sortering af kanaler osv., og så småting ved f.eks. tekst-tv som irriterer mig - men det er virkelig småting! Man har vel bare en forventning om at når man betaler så store summer for et TV, så skal ALT spille max... Det gør billedet nu også, og det er vel det vigtigste :D

-Jeg må indrømme at jeg til at starte med undrede mig meget over SamsungDKs svar, ang. at der ikke var Mpeg4 tuner i de svenske modeller. Dette svar virker umiddelbart som at være stik modsat Samsungs nordiske retningslinier. Jeg var flere gange på nippet til at køre over broen og købe tv'et der, da man snildt kan spare et par tusind - men turde ikke efter den smøre fra SamsungDK.

Summa summarum, mit TV kom fra sverige, har alt hvad det skal have, så det har et i evt. køber nok også ;)

Har lige været inde på denne side
http://www.digicom.nu/products/product.asp?pid=14916
Her skriver de følgende om LE40A866/XXE modellen:

DVB-T (MPEG2) Ja
DVB-C (MPEG2) Ja
DVB-T (MPEG4) Ja
DVB-C (MPEG4) Nej

og det samme om LE-46A966D1W/XXE modellen, som jeg går ud fra er den du købte.

Det er godt nok serberkroatisk for mig efterhånden... ;;)
Af MartinBJo
Hej,

Ja, det er nogen gange ret belastende, at specifikationerne ikke altid er entydige.
Jeg har oplevet at samme mærke er beskrevet forskelligt af samme producent, alt efter om man kigger f.eks. på hjemmesiden eller i pdf'en. Eller i funkionsbeskrivesen og så i specifikationer(!).
Oftere er det dog tilfældet, at det er sælgernes beskrivelser af mærket, som divergerer fra producentens specifikationer.

Vedr. mærket der her er omtalt beskriver Samsung selv for modellen
LE40A886(S1) i specifikationerne:
DVB-T (MPEG2) Ja
DVB-C (MPEG2) Ja
DVB-T (MPEG4) Ja
DVB-C (MPEG4) Ja

http://www.samsung.com/dk/consumer/deta ... A866S1WXXE

Skulle der være forskel fra de modeller der sælges i Danmark?[/url]