Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg skal købe en pc monitor, som skal bruges med min Zepto Znote med Geforce 8600 GT 512 MB grafikkort (bærbar)..
Den har kun VGA ud, men skal også bruge monitoren til xobox360 med HDMI ind.

Har kigget på SyncMaster T240, som godt nok ser lækker ud..både til www-surfing og gaming via xbox'en.

Mit spørgsmål er nu om mit grafikkort overhoved kan køre skærmen med et tilfredsstillende resultat..?

Håber I kan hjælpe, da jeg er brændt meget varm denne 24 tommer badboy..:-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er desværre meget individuelt fra PC til PC. Det afhænger af kvaliteten på dit grafikkort og den udgang der er i maskinen.

Dét du typisk vil opleve med et dårligt signal, er "knitrende" farveflader, hvor der vil være en svag støj i billedet. Ligeledes kan du opleve at billedet ikke er helt skarpt før du har foretaget en auto-justering af billedet og evt. fintunet det manuelt bagefter. Denne procedure skal måske gentages hver gang du har haft udstyret slukket.
Af Demo5
Hej yakken
Ok det lyder ikke helt optimalt. Er det pga. skærmens størrelse, eller vil jeg kunne opleve samme problemer med en 20-22tommer skærm..? stadig kun med VGA ind..

min pc's specs er som følger:

14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
6 Cell batteri
NVIDIA® Geforce 8600M GT
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
2048MB (1x2048) DDR2 800/PC6400 SODIMM
120GB 5400omdr SATA - SAMSUNG®

Mvh Demo5
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo større den eksterne skærm er, des større båndbredde er der brug for, men det behøver ikke have indflydelse på kvaliteten af billedet i sidste ende. Hvis dit grafikkort kan klare opgaven, så vil du nok slet ikke se nogen forstyrrelser.

Jeg kan desværre ikke give dig et estimat af om din maskine kan klare opgaven. Jeg har haft stationære PCere, med ganske udmærkede specifikationer, som ikke har kunnet levere et ordenligt billede på den analoge udgang og jeg har haft bærbare der absolut ingen problemer havde. Min nuværende IBM maskine klarer det eksempelvis ganske fint med et delt Intel grafikkort...

Det hele handler nok om kvaliteten af RAMDAC'en på grafikkortet.