Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Naitsirk
Jeg står og skal skifte mit galme CRT tv ud og er i den forbindelse brændt varm på et Pioneer KRP-500A.
Med da dette er lidt kostbart vil jeg høre om det er pengene værd, eller om der er nogle alternativer.

Vi ser mest film (DVD'er), men skifter til blueray snarest, ellers bliver der spillet en del Wii og Xbox.
Muligheden for at kunne vise digitalfotos har også meget høj priotet. DLNA eller anden form for netværks tilslutning er et must.

Vores tv modtagelse er via egen antenne.
Diverse bokse med egen fjernbetjening samt diverse multifjernbetjeninger er uønskede.
Af cannavaro
Det Tv du nævner er et af de bedste Tv på Konsumer-markedet. Hvis du vil have det bedste, så er det da helt klart pengene værd, ud fra dine behov.
Brugeravatar
Af Tech2007
Naitsirk skrev:Jeg står og skal skifte mit galme CRT tv ud og er i den forbindelse brændt varm på et Pioneer KRP-500A.
Med da dette er lidt kostbart vil jeg høre om det er pengene værd, eller om der er nogle alternativer.

Vi ser mest film (DVD'er), men skifter til blueray snarest, ellers bliver der spillet en del Wii og Xbox.
Muligheden for at kunne vise digitalfotos har også meget høj priotet. DLNA eller anden form for netværks tilslutning er et must.

Vores tv modtagelse er via egen antenne.
Diverse bokse med egen fjernbetjening samt diverse multifjernbetjeninger er uønskede.
Pioneer KRP-500A er verdens bedste TV lige pt. så det er helt klart pengene værd.
Af lennon
Pioneer 5090H er lidt billigere, og performer lige så godt . Pio500 er som udgangspunkt mest en design variant, med et par kosmetiske opgraderinger .
Af Kratz
Enig med Lennon. Vil også snarere foreslå LX5090H, som har alt hvad du efterlyser, også DNLA.
Så vidt jeg er informeret er det nogenlunde samme panel der sidder i LX5090H og KRP-500A. Du betaler blot noget der ligner 5.000 kr ekstra for et slankere design af TV'et.
Du kan få LX5090H til 20.000 kr, men husk at du skal købe fod og evt. højtalere ved siden af.
Af Naitsirk
500A har dog den store fordel at alle kabler forbindes til boksen hvorved selve skærmen ikke skal have et hav af ledninger hængende i mere eller mindre grimme kabel bakker.

500A koster idag ca. 2300£ i england og med lidt forsendelse + forsikring bliver de ca. 20000 dkr. hvilket er samme pris som et 5090H i dk. 500A er pt. den eneste tv serie fra Pioneer som kun findes i én udgave til hele eu.
Med i prisen følger også 5 års Pioneer garanti og hvis man køber hos en autoriseret forhandler skulle det ikke være et problem at få service andre steder i eu hvis man skulle få brug for det.
Af lennon
Naitsirk skrev:500A har dog den store fordel at alle kabler forbindes til boksen hvorved selve skærmen ikke skal have et hav af ledninger hængende i mere eller mindre grimme kabel bakker.

500A koster idag ca. 2300£ i england og med lidt forsendelse + forsikring bliver de ca. 20000 dkr. hvilket er samme pris som et 5090H i dk. 500A er pt. den eneste tv serie fra Pioneer som kun findes i én udgave til hele eu.
Med i prisen følger også 5 års Pioneer garanti og hvis man køber hos en autoriseret forhandler skulle det ikke være et problem at få service andre steder i eu hvis man skulle få brug for det.
Jamen, så er det bare ud over isen ! Pundet er steget 30 øre på en uge :( . Kan foreslå Krishav.co.uk . Jeg ved tilfældigvis, at han har dem på lager.