Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har igennem et stykke tid kigget på LCD-fjernsyn, og jeg er brændt varm på Sonys KDL-40W4500.

Jeg var lige ved at købe denne hos en dansk internet-forhandler (PRC-DATA), da jeg falder over, at de har to udgaver af denne samme model: én med "DANSK MPEG4 DVB-T/C*" og én med "EU MPEG4 DVB-T/C*".

Nu er jeg noget i tvivl, for hvori ligger forskellen på den danske og EU-modellen ?

Jeg har ledt vidt og bredt på nettet efter en forklaring på denne forskel, men uden at finde et tilfredsstillende svar. Jeg har også skrevet til PRC-DATA, men endnu ikke modtaget et svar.

På forhånd tak !

PS. I øvrigt kan jeg se, at PRC-DATA også har to modeller på deres Samsung A676-modeller, som er min 2. prioritet.
Af tuff
Det vil jeg også gerne vide! Desuden har jeg også tænkt mig at købe den Sony KDL40W4500 i stedet for en Philips 42PFL7403H eller en Samsung LE40A676.

Hvad er forskellenDANSK MPEG-4 DVB-T/C og EU MPEG-4 DVB-T/C?
Af tuff
Slet ingen der ved noget om det?
Af tuff
Jeg ville virkelig blive glad, hvis nogle fortalte mig og andre dette:

Hvad er forskellen på DANSK MPEG-4 DVB-T/C og EU MPEG-4 DVB-T/C?
Brugeravatar
Af kthomsen
Jeg ved det desværre ikke, men måske i skulle sende en email til Sony og spørge dem.
Så kan i jo opdatere tråden med resultatet. :)
Af tuff
Jeg har fået dette svar:

DK: Dansk garanti, det indebærer direkte support ved producenten og til tider pickup service, hvor de kommer ud til en og henter tvet, hvis der skulle være noget galt. Derudover kan MPEG4 tuneren vise alle undertekster, og hvis tvet har Cabel tuner, virker den også.

EU: Dansk 2 års reklamtions afdeling, ingen picup service og direkte support. MPEG4 tuneren kan have problemer med at vise undertekster til alle programmer. Cabel tuneren virker ikke, hvis det er Samsung, det er kun Sony.