Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvis man snupper sig et 50PG6000 fra LG... Er man så fremtidssikret?

1: Vi har idag ikke tilsluttet antennestik og skal derfor bruge stueantenne - er dette muligt?

2: Når vi får antennestik ind er det som fællesantenne - vores antenneforeningsmand mener DVB-T er nok og derfor skulle LG'en jo også være det...

3: Hvor fremtidssikret er et 50LG6000 mht. Mpeg4 og andre signaler?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PG6000 har ikke MPEG4 dekoder. Det har DVB-T tuner med MPEG2 dekoder.

Det vil godt kunne bruges til at se de gratis kanaler, der udbydes via DVB-T, såsom DR1, DR2 og TV2, men du kan ikke se de betalingskanaler som Boxer vil udsende pr. 31. oktober næste år.
Af sketchpad
Såvidt jeg ved - har 50pg6000 kun en mpg2 dekoder, men
det er en fanatisk billig 50" skærm med et verdensklasse plasma panel (i modsætning til andre modeller af samme brand)

Men du kan jo få den rigtige dekoder via en ekstern dekoder - der er INGEN der ved hvad standarden vil blive fremover, men mpg2 er hvad Boxer har valgt for Danmark pt. (der står tilmed Boxer certificeret på selve apparatet når man modtager det)
hvis det er DET der er bekyrmingen.
Af sketchpad
@Yakken - der står altså BOXER certificeret udenpå mit tv (på en gennemsigtig label) på 50pg6000 jeg har lige modtaget 3-4 uger siden...så mon ikke den kan tage dem?
Af jegvilikkehavepanasonic
jeg vil simpelthen ikke have en fjernbetjening ekstra eller en blinkende boks eller hvad ved jeg i min stue så derfor er min bekymring for dette stor...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
sketchpad skrev:@Yakken - der står altså BOXER certificeret udenpå mit tv (på en gennemsigtig label) på 50pg6000 jeg har lige modtaget 3-4 uger siden...så mon ikke den kan tage dem?
Uden MPEG4 tuner, så kan det ikke, nej. PG6000 har kun MPEG2, så at Boxer skulle have godkendt den tvivler jeg på. Det mærke er vist fejlplaceret.
Af sketchpad
yakken skrev:PG6000 har kun MPEG2, så at Boxer skulle have godkendt den tvivler jeg på. Det mærke er vist fejlplaceret.

Aaaarh, Yakken, så meget jeg respekterer dig - den køber jeg aligevel ikke , sorry dude - der står altså med et label udenpå mit TV den er boxer certified, kan godt tage et billede af det hvis du vil....
Af NazmDK
sketchpad...

Yakken har altså ret, ja der er et flot klistermærke, men ja det angiver desværre ikke at fjernsynet har Mpeg 4 decoder..

Grundet til det var, så vidt jeg husker at man var lidt for hurtigt ude med at nu kom boxer ind, og de ville bruge samme platform som sverige + Irland.. Dog blev det jo valgt at vi skulle køre Mpeg 4, hvorimod sverige + irland kører mpeg 2..

Ret mig lige hvis den er i skoven, men jeg mener sku det var sådan den hang sammen..:D
Af lennon
jegvilikkehavepanasonic skrev:jeg vil simpelthen ikke have en fjernbetjening ekstra eller en blinkende boks eller hvad ved jeg i min stue så derfor er min bekymring for dette stor...
Vi andre har da for lang tid siden anskaffet en uni-remote . .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
sketchpad skrev:Aaaarh, Yakken, så meget jeg respekterer dig - den køber jeg aligevel ikke , sorry dude - der står altså med et label udenpå mit TV den er boxer certified, kan godt tage et billede af det hvis du vil....
Jeg tvivler skam ikke på, at du har en mærkat på den, men det giver den altså ikke MPEG4 dekodning. Er den købt i DK?
Af Py
50PG6000 understøtter hellere ikke fuld HD det kan man nu også drage ind i spørgsmålet om hvorvidt den er fremtidssikret.
Af sketchpad
Den er købt i El-Giganten her i DK

Og Den understøtter 1080p (Full HD) tjek selv specs. via google eller andre steder, men kun nedskalering da det
er et 720p fjernsyn.

Jeg ved godt den ikke har MP4 understøttelse, men hvis
du er på Kabeltv eller satellit så er det temmelig ligegyldig
da du altid vil få det rigtige format via din HD box.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
sketchpad skrev:Jeg ved godt den ikke har MP4 understøttelse, men hvis du er på Kabeltv eller satellit så er det temmelig ligegyldig da du altid vil få det rigtige format via din HD box.
Ja, det er vi ganske enige i, men Boxer har jo heller ikke noget med kabel-TV at gøre. Boxers godkendelse går udelukkende på DVB-T modtagelse med MPEG4 dekodning.
Af uncle sam
sketchpad skrev:Den er købt i El-Giganten her i DK

.
Jeg har arbejdet hos El-Elefanten O_O og de har deres hovedlager i Sverige. Det lyder for mig som om det er en svensk model du har fået. (godkendt af Boxer-Sverig) . Tjek i Butikken, de vil sikkert hjælpe med en opklaring, men du skal have fat i en af de faste folk, ikke en af eftermiddags hjælperne. :s