Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Palle-Hollensen
Hej Illgor.

Mange tak for svaret. Har også selv set på Pioneer før, men har fået at vide, at de ikke er særlig holdbare i længden. Er der noget hold i det?
Af lennon
Pioneer er i en klasse for sig selv. Har sgu aldrig hørt,at det skulle være mindre holdbar end andre fabrikater, - det er vist en røverhistorie . . .
Af Palle-Hollensen
Hej Lennon.

Tak for svaret.

Det vil sige, at du vil ikke anbefale andet en Pioneer med det budget, jeg har?
Brugeravatar
Af kthomsen
pioneers 5090 er toppen af poppen. næstebedste billedkvalitet er panasonic, f.eks. PZ800
Af lennon
Palle-Hollensen skrev:Hej Lennon.

Tak for svaret.

Det vil sige, at du vil ikke anbefale andet en Pioneer med det budget, jeg har?
Pioneer er markedets bedste TV mht billedgengivelse. Men det betyder ikke at det ubetinget er bedst for alle.Det afhænger lidt af hvad du bruger dit TV til. Har du HTPC, eller i det hele taget PC´en meget inde over, eller har du ekstremt meget genskin fra andre lyskilder, - ville jeg måske overveje noget andet.Er det primært til filmoplevelser,sport og almen TV er der slet ingen tvivl. Men bemærk,at Pio5090 feks ikke fås under 50", -og,at den leveres uden højtalere.
Af Joergner
Har du ingen krav til størrelse eller andet?

Pioneer fås endda til endnu bedre penge´i England, men så er der jo så også en del mere besvær med at få det hjem.

Pioneer PDP-LX5090
Af mykland
Er selv blevet varm på 5090 men er i tvivl om den skal hænge for at højtaler kan monteres under det? regner nemlig med at købe fod til den.

Et andet spørgsmål kan man bare tilslutte eks. et par Jamp classic 8 højtalere til 5090 hvis man ikke er vild med dem man kan købe fra Pioneer?
Af Illgor
# joergner - ja, men så er det jo også det med tuneren. Og fragten er en del højere. Ellers så ja, england er pt temmelig nemlig billig:D (overvejer stærkt selv at købe noget derovre)
Af lennon
mykland skrev:Er selv blevet varm på 5090 men er i tvivl om den skal hænge for at højtaler kan monteres under det? regner nemlig med at købe fod til den.

Et andet spørgsmål kan man bare tilslutte eks. et par Jamp classic 8 højtalere til 5090 hvis man ikke er vild med dem man kan købe fra Pioneer?
Det skulle der for så vidt ikke være noget galt i, hvis ellers Jamo højtalerne har en foruftig impedans, - så Pio´ens forstærker kan trække dem. Et 50" TV nærmest skriger efter et seriøst lydanlæg. Og det optimale er altså,at trække lyden ud gennem sit bestående stereo/surround anlæg .
Af Gromit
Joergner skrev:Har du ingen krav til størrelse eller andet?

Pioneer fås endda til endnu bedre penge´i England, men så er der jo så også en del mere besvær med at få det hjem.

Pioneer PDP-LX5090
Sender TLC Broadcast til Danmark?
Af Joergner
Jeg ved det desværre ikke, men det er da værd at undersøge mulighederne, for der er da en del penge at spare, nu når Punden er ca. 7,75.
Af lennon
Joergner skrev:Jeg ved det desværre ikke, men det er da værd at undersøge mulighederne, for der er da en del penge at spare, nu når Punden er ca. 7,75.
Steget til 7.91 ! - så det haster . .

Ja, de sender til DK .