Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stricker
Ja, jeg er lidt træt af mit gamle Dantax TV, så jeg tænkte at jeg måske skulle spørge til råds her. Jeg søger et 32" LCD (jeg er ikke interesseret i plasma) TV til max 5000, gerne mellem 4000 og 5000. Det er primært til spil, (Xbox 360) DVD film og analog TV. Der er ikke så mange krav foruden det, det må bare ikke være et rundt TV, (altså ligesom alle Philips TV jeg har set) med (minimum) DVB-T tuner.

Nogen forslag? :)
Af Kratz
Til dit budget vil jeg anbefale Sony's 32V4500
Af Py
Av! der rammer du lige noget der falder udenfor de fleste andres ønsker, jeg meget spændt på hvad du får af svar. for det første, du udelukker plasma for det andet, du vil have en 32" og endelig det tredje og sidste, en prioritering af skærmens kantformer frem for dit ønske om god billede og lyd. ;)

Men umiddelbart spænder du ben for dig selv hvis du uden grund vælger plasma skærme fra, da man kan få en udmærket skærm på 37" i plasma der vil være optimal til dine behov.
Af Stricker
Py skrev:Av! der rammer du lige noget der falder udenfor de fleste andres ønsker, jeg meget spændt på hvad du får af svar. for det første, du udelukker plasma for det andet, du vil have en 32" og endelig det tredje og sidste, en prioritering af skærmens kantformer frem for dit ønske om god billede og lyd. ;)

Men umiddelbart spænder du ben for dig selv hvis du uden grund vælger plasma skærme fra, da man kan få en udmærket skærm på 37" i plasma der vil være optimal til dine behov.
Jeg er for bange for burn-in effekt, ihvertfald i den prisklasse jeg nu er i, og jeg har ikke plads til et 37" TV, oprindeligt havde jeg satset på 26", men jeg har erfaret at 32" næsten er billigere. :p
Af Kratz
Jeg er enig med Py.
Kan du strække budgettet lidt og få plads til en lidt større skærm, er 37PX80 klart det bedste du kan få (mener du kan få det til omkring 5.500 kr). Plasma er bedre både til analog TV og spil.
Med hensyn til burn-in behøver du ikke være bekymret. Disse problemer er minimale idag med nyere paneler. Du skal bare benytte TV'et med omtanke den første tid og undgå dynamisk kontrast.
Af Stricker
Kratz skrev:Jeg er enig med Py.
Kan du strække budgettet lidt og få plads til en lidt større skærm, er 37PX80 klart det bedste du kan få (mener du kan få det til omkring 5.500 kr). Plasma er bedre både til analog TV og spil.
Med hensyn til burn-in behøver du ikke være bekymret. Disse problemer er minimale idag med nyere paneler. Du skal bare benytte TV'et med omtanke den første tid og undgå dynamisk kontrast.
Alright, alright! Jeg vil bestemt overveje det så, jeg havde også først tænkt på at købe det, men jeg er stadig lidt skeptisk mht burn-in, er det ikke noget problem med sådan et nyt TV? Og hellere ikke i den forholdsvis lave prisklasse?
Af pezker
Jeg er på udekig efter det eksakte samme produkt.
Jeg er dog kommet frem til at det bliver en netop nævnt v4500 skærm fra sony.

Jeg skal hente den senere idag, og så skal jeg nok give en melding om hvordan det hele ser ud med xbox, dvd, og alm tv signal..

Ellers syntes jeg at sharps skærme er rigtig lækre at se analogt og digitalt tv med ..
Af Kratz
Stricker skrev:Alright, alright! Jeg vil bestemt overveje det så, jeg havde også først tænkt på at købe det, men jeg er stadig lidt skeptisk mht burn-in, er det ikke noget problem med sådan et nyt TV? Og hellere ikke i den forholdsvis lave prisklasse?
I dette tilfælde er der ikke sammenhæng mellem pris og risiko for burn-in. PX80 er fra Panasonics seneste generation af plasma paneler (2008). Sammen med Pioneer er de nok de mest resistente imod burn-in. Du får dem blot til en yderst favorabel pris :)
Af J2NK
Skal siges at jeg er meget tilfreds med kdl-32v4500, efter en smule pillen ved billedet bliver SD kanaler meget godt gengivet, HD materiale har jeg kun set igennem forbindelse med bærbar - meget imponerende og med 1:1 pixelmapping ved 1360x768