Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels.dk,

Jeg har for nyligt besluttet mig for at kQbe et TV efter at have levet 3 aar uden, kan dog se at der er mange ting man skal vaere obs paa...

Har laest nogle traade, hvor der bliver diskuteret, hvor vidt den digitale TV tuner skal vaere indbygget eller ej, eller om man skal faa sig en ekstern TV boks, hvor man kan indsaette et dekoder kort og derved opgradere boksen i stedet for TV'et, hvis der skulle komme nogle opdateringer af en art. Jeg har pt ikke noget digitalt abonnement, men har taenkt mig at kQbe dette enten gennem YOUsee eller Perspektiv Bredbaand.

Indtil videre har jeg selv kigget paa Samsung LE32A676-XXE. Har I nogen umiddelbare anbefalinger til andre maerker/modeller, som pt vil vaere bedre at gaa efter?

Mit budget ligger paa omk. 8k og stQrrelsen paa skaermen skal vaere 32" eller 37". Hvor vidt det er LCD eller Plasma rQr mig ikke.

Haaber I kan hjaelpe.

/Kristian :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har en liste over TV vi anbefaler:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Og her kan du se hvordan du får digitalt TV:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676

Et Samsung TV, vil kunne tændes med den remote der følger med til Yousee's boks (der er 2 power-on knapper på betjeningen, hvoraf den ene styrer Samsungs TV), men menuer mv. kan ikke bruges. Når først TVet er tændt, så styres boksen helt som normalt og overtager alle de funktioner du normalt ville styre med TVets betjening.
Af KristianK
Super takker :)

Bare lige for at vaere sikker (og for at vaere sikker paa at jeg har forstaaet den artikel som du refererer til korrekt). Hvis jeg har taenkt mig at bestille Digitalt TV gennem YouSee med en ekstern Digital Boks er der ingen grund til at betale de ekstra penge for at have en indbygget tuner i TV som kan modtaget MPEG4?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er korrekt. Med boksen får du også en HDD optager der samtidigt kan optage i HD.
Af KristianK
Ok :)

Hvis jeg saa vaelger at gaa efter et Samsung er der vel reelt ingen grund til at vaelge en XXE model blot for at faa MPEG4 tuneren med? Eller er det en god ide absolut at vaelge en Nordic model? Kan ikke se at den gQr saa meget andet...

Hvilket vel ogsaa kan vaere en del af forklaringen paa at de to nedenstaaende modeller koster stort set det samme hvis man vaelger 656 i XXE versionen, da de saa vil vaere ens...

- LE32A656
- LE32A676

:p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis man er indstillet på at bruge en ekstern boks, så er humlen om MPEG4, DVB-C tunere, skandinaviske modeller vs. europæiske, osv. fuldstændigt irrelevant. Så længe TVet har en HDMI indgang, så kan du sætte boksen til og lade dit TV suse igennem den vej.
Af KristianK
Det er sq meget optur at vide... Fordi hvis jeg alligevel har tænkt mig at bestille digital kabel tv gennem YouSee med en tilhørende HD-boks er der jo ingen ide i at betale for en TV tuner i fjernsynet, som kan håndtere MPEG4 og gør TV'et 2k dyrere...

Mange tak for hjælpen Yakken, du har sq lige sparet mig for et par tusinde kroner (B