Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bawkz
Hej. Jeg står og skal til og at bestille en Philips 20" skærm til min computer, da jeg er blevet lidt træt af min 14" IBM tft. ;;)

Men jeg har fundet lidt med noget pixelgaranti som Philips udlover, men jeg er sgu ikke helt, da det er lidt svært at finde noget konkret.

Er det en garanti Philips giver på deres skærme eller hvordan?

Mvh.
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:43, rettet i alt 1 gang.
Af mhca
Turbo skrev: Når du får den, så lav 5 billeder (RGB, hvid og sort) i skærmens max opløsning - Fyr dem af i full-screen 1 ad gangen, så er det meget nemt at se hvis der skulle være pixel-fejl.

Meget nemt at lave den test med flatpanels test-program.

Er enig i at det er rart at bruge de 14 dages fortrydelsesret til at tjekke skærmen. Pixelfejl opstår stort set aldrig senere hen, de er der stort set altid fra start af.
Af bawkz
Tak for svarene :)

Jeg skal bestille den via. nettet så jeg har, så jeg har som sagt 14 dages fortrydelsesret.

Jeg tester altid de skærme jeg køber, men jeg har været heldig indtil videre ikke modtage nogen med pixelfejl.
Dog tester jeg dem på en lidt anden måde, nemlig ved at lave en hel masse blanke sider til et diasshow, hvor det hele er 1 farve af gangen som fx. sort osv.

Jeg har det også sådan, at 1 pixelfejl er 1 for meget, og det kan irritere mig noget så grusomt !:(

Mvh.