Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg er på udkig efter en skærm på (i omegnen af) 24" som primært skal bruges til xbox 360 spil, en del webdesign og dermed også lidt photoshop til Nettet.

Mit budget er 2000-3000, men jeg kan godt bøjes lidt hvis der er meget ekstra at hente.

Da jeg gerne vil kunne tilslutte xbox 360 via HDMI, PC via DVI og en gammel PC via VGA (ikke så vigtigt) samtidig stiller dette nogen krav til inputs på skærmen (der så som minimum skal være HDMI + DVI). Et jack output ville også være godt da det så kan spare mig for den cowboyløsning med halvt oversavede kabler, som jeg benytter til min Xbox pt.

Jeg er kommet overens med at jeg nok ikke skal stile efter andet end en TN skærm og jeg går gerne på kompromis med farvegengivelsen hvis mine konsolspil bliver afviklet uden slør o.lign.

Jeg har læst lidt om 16:9 og 16:10, 1:1 pixel mapping i forhold til spil på konsol, men jeg er usikker på hvor vigtigt dette er i forhold til hvordan mine spil bliver afviklet. Jeg vil naturligvis gerne have en skærm der ikke strækker billedet når jeg spiller.

Jeg har pt. kig på Dells S2409W der opfylder mine behov for inputs/outputs og som efter sigende kommer på kampagne her i Januar.

http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... sku=180688

Jeg har også prøvet at finde rundt i Samsungs mange forskellige skærme og tager gerne imod råd hvad disse angår.

Det vil være fedt hvis jeg har muligheden for at justere skærmen i højden, men ikke noget must. Jeg vil også blive glad hvis jeg slipper for at få noget der er pianolakeret, men dette er heller ikke et must, da kvaliteten på skærmen er det vigtigste.

...Det var noget af en smøre, jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.

/Esben