Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I begyndelsen af december købte jeg denne model hos Fona. Nu er det tredie apparat jeg har hjemme,-med den samme fejl. Blå lampe(r) på touch-panelet lever helt deres eget liv!! Irriterende fejl da billedet på modellen er fremragende! Findes der overhovedet nogle derude der har et tilsvarende fejlfrit apparat??? Eller skal jeg finde en anden model?? Og hvilken model har et ligeså godt billede?? :(
Af Niels O
Jeg har tilsvarende fjernsyn med tilsvarende fejl. Jeg ved flere, der også har denne fejl.

Det er hamrende irriterende og jeg forstår ikke, at Samsung ikke får gjort noget ved problemet. Jeg har nu haft 2 Samsung prestigeserviceeftersyn, hvor der bliver gjort det ene og det andet. Men lige meget hjælper det.

Nu er vi efterhånden så mange med det problem, at Samsung burde tage problemet mere alvorligt.
Af xprezz
Jeg er også med i blå blink klubben.

Jeg går ud fra at du også har et CAM modul og får digitaltv ind direkte i TV?

Enig samsung skal få fingeren ud. Ligesom dig er jeg på 3. TV. Nogen dage er bedre end andre, i dag har jeg slet ikke haft blink. Jeg gider ikke bytte til en anden model da jeg er helt forelsket i billedet på denne.

Hvor har du købt TV'et?
Af hh2so4
TVet LE40A7962RWXXE er købt hos FONA i Århus, hvor jeg hidtil har fået god behandling. Har nogen prøvet at skifte Cam-modulet for at se om det var årsagen til problemet med de blå blink?? Er der flere der har oplevet problemet siden sidst??
M.v.h.
HHSO4
Af tosofaer
Jeg købte dette tv den 30/12, da hifiklubben oplyste de kun havde oplevet problemet med det blå lys i touch panelet på den første forsendelse fra samsung. Desuden skulle en opdateret firmware løse problemet.

Den 2. januar meldte jeg mig så ind i klub "Blå blink". :((

Den nyeste firmware løser ikke problemet - gør det efter min mening kun være. :s

Vildt, hvis samsung ikke kan få styr på simplet diodelys.
Lækkert tv ellers...
Af mrdo
Jeg har samme model i 46" (LE46A7962RWXXE) og fejlen er også på dette med yousee & CAM. Af og til blinker den ene af lysdioderne og de slukker desuden aldrig hvis man har betjent skærmen med disse.

/Kasper
Af xprezz
hh2so4 skrev:TVet LE40A7962RWXXE er købt hos FONA i Århus, hvor jeg hidtil har fået god behandling. Har nogen prøvet at skifte Cam-modulet for at se om det var årsagen til problemet med de blå blink?? Er der flere der har oplevet problemet siden sidst??
M.v.h.
HHSO4
Jeg har været igennem 3 forskellige CAM moduler, alle får blå blink fejlen.

Mener dog jeg er kommet lidt nærmere, synes kun det blinker når jeg er på en HD kanal.

Har også været igennem 3 fjernsyn så det er en generel fejl.

Ville være super hvis samsung kunne tage sig sammen og finde en løsning. For min skyld kunne de bare slukke permanent for dioderne i touch panelet, kan ikke se hvad jeg skal med dem.

Edit: Jeg vil for øvrigt anbefale alle der oplever problemet at kontakte samsung prestige service således de kan få et billede af hvor udbredt problemet er.

Jeg synes det er rigtig synd for jeg mener stadig der er få TV'er på markedet der kommer i nærheden den billedkvalitet som dette TV præsterer.
Af hh2so4
Helt enig i at alle bør kontakte Samsung Prestige service. Vedvarende!! Mit TV blinker typisk efter at have været tændt 5-6 timer. Herefter sker det med få minutters mellemrum. Måske er der noget om det med at en HD-kanal kan fremprovokere problemet? Men under alle omstændigheder er det Samsung, der burde løse problemet. Jeg vil gerne høre om der er nogen på Flatpanels der har et fejlfrit TV af denne type?? Kan man evt. ud fra serienumre eller versionsnumre indkredse problemet???
M.v.h.
HHSO
Af Niels O
Jeg har fjernsynet i 40".

Har mange gange oplevet, at tv'et starter med at blinke når dette bare står standby.

Andre, der har oåplevet det?
Jeg har ikke oplevet problemet i stand-by. Til gengæld er det tydeligt for mig, at der er en sammenhæng mellem visning af HD-kanaler og "de blå blink". Kan det være M-peg4 tuneren der fremprovokerer problemet? Strømoverløb, varmeudveksling etc..
Er der nogle der har forstand på teknik derude??
Forfærdeligt at vi skal rode med disse problemetr. Det burde være Samsungs problem!!
Jeg mener for øvrigt at M-peg4 tuneren kun findes i den nordiske model og ikke i den oprindelige.
Brugeravatar
Af Tech2007
Jeg ejer ikke selv en Samsung LE-40A796, men har en ven, der gør, og han har også oplevet præcis det samme.

Det er virkelig skidt af Samsung, at lave så mange TV-skærme med fejl.
Af Niels O
Er enig i, at der er en tendens til, at problemet med "blå blink" optræder hyppigere ved HD-signaler. Men forekommer dog også i andre situationer.

Nu har jeg ikke meget forstand på elektronikken i tv'er, men formoder dog, at det i stor udstrækning er de samme komponenter, der sidder i mange nyere Samung tv'er. Og det er tilsyneladende kun 796'eren, der har problemet med "blå blink".

Det der adskiller 796'eren fra andre nyere Samsung modeller er LED-baggrundslys.

Kan det mon have noget med det at gøre?

PS. Samsung Prestige Service vil nu prøve at skifte "mainboarded" på mit tv, for at se om problemet ligger dér.
Af xprezz
9'er serien har også LED, tror dog ikke der er så mange der har det herhjemme endnu.
Af xprezz
Har lige talt med Samsung prestige service. De har nu eskaleret sagen yderligere, det er vidst gået op for dem at der er en del der har problemet. Jeg vil dog stadig opfordre alle der ikke allerede har kontaktet Prestige service til at gøre det.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7