Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Westphal
Hej folkens. :)

Har siddet i pænt mange timer og gloet på indlæg herinde, og der er pænt mange om disse to typer fjernsyn, men kunne godt tænke mig noget konkret info til mig brug da jeg ikke synes jeg ikke kan finde det.

Skal bruge den til:
almindelig tv via analog antenne
PS3
DVD og Blue Ray.

Er det overkill at tage pz modellen? Kommer ret sikkert ikke til at bruge pc på den, og hvis jeg gør bliver det ikke meget.

Håber i har nogle guldkorn til netop mine krav og undskyld hvis jeg opretter endnu et nyt ens topic. :)

På forhånd tak.
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:45, rettet i alt 1 gang.
Af Corporal
Nej jeg synes slet ikke det er overkill, som du siger, at tage PZ modellen. PZ har et nyere panel og skulle eftersigende have en bedre billedbehandling. Derudover har PZ full-hd, som jeg i hvert fald er rigtig glad for at have da jeg ikke sidder så langt fra fjernsynet og virkelig kan se forskel, men det er ikke det du skal vælge den på.

Jeg har lige købt en 42PZ85 og er virkelig glad for den :) Jeg har også kun analogt antenne signal, og var noget bekymret med hensyn til hvor godt billede jeg ville kunne få, men det er overraskende skarpt og farven er virkelig god efter et par hurtige indstillinger. Når jeg smider en dvd i min PS3 kommer "wow"-effekten virkelig frem. Det står knivskarpt og der er intet lag, what so ever. Har ikke prøvet blueray på den endnu, men jeg er "bange" for det bliver skarpere og flottere end virkeligheden :D

Hvis du har pengene til det synes jeg du skal gå efter en PZ80 eller PZ85. Jeg blev i hvert fald ikke skuffet.
Men hvor langt sidder du fra skærmen?
Af Westphal
Nok ca 3 meter. Nice at folk er så enige. Så tager jeg en PZ. Så slipper jeg også for at rende og tænke over hvad jeg skulle have gjort. det er jo kun lidt over 2k i forskel. Kan jeg ikke roligt købe de billige fra hifipriser som evt er parallelimport? Der burde jo ikke gå noget i stykker alligevel.

Tak for alle de venlige svar hidtil. :) Har totalt optur.
Af Corporal
Du er velkommen :)

Jeg købte gennem Dustin Home, god og hurtige betjening. Og så var det det billigste sted. Men tror ikke de har flere PZ80'ere på lager. Men nu købte jeg også PZ85'eren..
Af Kratz
Hvor stort et fjernsyn planlægger du at købe og hvor langt fra TV'et skal du sidde? Det er egentlig hvad der er af størst betydning for dit køb. Du får først for alvor gavn af fullHD hvis du sidder tilstrækkeligt tæt på en forholdsvis stor skærm. Se evt. Flatpanels fokusartikel om emnet: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511
Derudover har du jo forudsætningerne for at få det optimale ud af et fullHD panel. PZ80 er dog også, set bort fra opløsningen, et lidt bedre TV end PX80.
Af Kratz
Ups, sådan går det når man bliver afbrudt mit i et indlæg og tager tråden op efterfølgende uden at tjekke hvad der er sket i mellemtiden ;)
Af Westphal
Som sagt ca 3 meter. Passer 42 ikke fint så? :) Hmm tja pz85 er lige en plov dyrere, men folk siger da der ikke er nogen forskel, ud over intelligent halløj. :) Og pz800 bliver lige pebret nok, og så kritisk er jeg heller ik. Men hvis folk siger det har stor betydning for ps3 så er det ret væsentligt :)
Af Corporal
Jeg sidder også ca 3 meter fra skærmen og jeg synes det passer perfekt. Det var ret overvældende i starten fordi jeg gik fra en 28" CRT skærm over til 42" plasma monster :P Men nu ved jeg ikke hvordan jeg kunne leve uden.

Altså lyden skulle være en lille smule bedre på 85'eren, desuden er der nogle ekstra tilslutnings muligheder, og så er designet selvfølgelig lidt anderledes. Det var i hvert fald de ting der gjorde at jeg valgte 85'eren.
Af Westphal
Kan bare ikke gennemskue hvilket der er parralelimport og hvilket der ikke er. Der er ca 1000kr forskel fra 80 til 85 kan jeg se? Men ellers må jeg prøve at ringe til et panasonic center og prutte :P
Af Flexo82
Det er forholdsvis simpelt at finde ud af hvad der er parallelimport og hvad der er dansk i netbutikkerne. Skriv en mail til dem og spørg om det er et parallelimportet pz80/pz85 og hvis de svarer "Nej, det er den danske EA model" (Den danske model kan kendes ved at den hedder 42pz80EA), så kan du købe det, hvis de svarer alt andet, så lad være med at købe der!
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:45, rettet i alt 1 gang.
Af Kratz
E står bare for Europa. Så det er jeg ikke sikker på man kan tolke så meget ud af.