Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folks!

Jeg har læst rigtig meget herinde omkring fladskærme, og kom frem til at HP's LP2275w var en rigtig rigtig god skærm. Udover panelets kvalitet er det især de ergonomiske funktioner der er en dealbreaker for mig.
Desværre ligger prisen på ca 2800 kr, hvilket er 800 kr for meget (selvom jeg godt kan strække mig et par hundrede kroner).

Så faldt jeg over en anden HP model, L2245wg. Den koster kun 2000. Det ser ud til den har samme ergonomiske funktioner, men det har været særdeles svært at opdrive nogle anmeldelser af skærmen - hverken tftcentral, anandtech, hothardware, tom's hardware, prad.de eller google kunne hjælpe mig der.

Jeg bryder mig ikke om at købe en skærm jeg ikke ved særligt meget om. Iflg. flatpanels' panelsøgnings-funktionen har den et TN-panel, og HP's gode ergonomiske funktioner er også bibeholdt.

Har I nogle erfaringer med den, eller kan I komme med et kvalificeret bud? Der er specs her:
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx ... 72AT%23ABY
Jeg gætter på "wg" står for "wide gamut", men hvilken betydning det har for almindeligt, ikke-grafiker brug, hvor farveprofiler ikke har den store betydning, har jeg svært ved at blive klog på.

Jeg er forøvrigt slet ikke låst fast på en af de to modeller. Jeg bruger mest min skærm til at behandle og læse tekst og kode, men ser også en del film og casual gaming. Så ergonomien er dealbreaker, og det ser ud til HP er de eneste der tager pivot seriøst i mit 2000-kroners budget. Efter hvad jeg har læst her, så er et S-IPS eller S-PVA panel det jeg burde gå efter, da jeg prioriterer billedkvalitet over lavt inputlag (til en vis grænse - jeg spiller også FPS nogle gange)

Så spørgsmålet er egentligt, er HP L2245wg et godt køb? Hvis LP2275w er meget bedre, så kan jeg måske godt bruge de ekstra 800, men det kommer til at gøre ondt, og jeg er altså ikke feinschmeicker i flatpanels.dk-klassen overhovedet :)