Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg overvejer kraftigt at investere i et fladskærms TV, og har i den forbindelse kigget en del på Sony KDL-32W4000.

Jeg sidder næsten 4m fra mit TV, men desværre gør TV-reolen at der ikke er plads til større end et 32".
Jeg har pt. kabel TV (analog), men planen er at mit næste TV skal køre en del film fra computeren (Heriblandt nogle i HD).
Jeg har endnu ingen BlueRay afspiller, men det kommer nok en dag, så TV'et skulle gerne kunne afspille disse film ordenligt.

Mit spørgsmål lyder på om Sony KDL-32W4000 er det rette TV for mig, eller der findes et andet i samme prisklasse (~6000 på nettet)?

Jeg var ikke i tvivl før jeg så det i Fona, hvor der kørte en 24p BlueRay demo. Demoen var lavet til at vise 24p understøttelse, og 32W4000'eren hakkede helt vildt i billedet, som om det slet ikke havde 24p understøttelse.
Er der et generelt problem med 32W4000 ved afspilning af 24p film? Hvordan vil det i så fald ramme mig?

På forhånd tak, og godt nytår.
Af red_martians
Det du har oplevet i fona kan skyldes rigtig mange ting. Den første er at der er en del hdmi-switche der ikke understøtter 24P, den laver så en såkaldt pull-down som du kender ved at billedet hakker.
Visse fjernsyn har så motion-teknik til at udjævne det, hvilket istedet skaber et billedet fyldt med fejl, og nogle få kan lave en såkaldt reverse-pull-down bl.a. pioneer. således at den kan ændre billedet til originalen igen.
Jeg er ret sikker på, at satte de det W4000 direkte til en blu-ray ville du se 24P billede perfekt.
Af Henrik Karlsen
Det lyder som en fornuftig forklaring, og de havde netop en hel del fjernsyn sat til den samme switch. Det var dog kun nogle få som hakkede, og der var en del som ikke gjorde, bl.a. nogle fra Philips.

Er der evt. en med fjernsynet der kan bekræfte det ikke er et normalt problem?
Af immortal
Køb et LG7000 istedet, det understøtter 24 ved 120hz
Af Henrik Karlsen
LG7000 kan jeg ikke finde i en 32" udgave, og heller ikke i den efterspurgte prisklasse.