Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen.

Jeg har fået et tilbud på enten LE46A796 eller LE46A866 hvor der tilhører et stk. LE19A656..

Prisen er den samme, men jeg kan bare ikke blive klog på hvad man skal vælge? jeg har meget svært ved at finde info når man søger på model nummere?

har fundet dette så man lige kan se lidt specs.(bliver ikke købt der)

http://www.komplett.dk/k/kcp.aspx?sku=391089&sku=391088

Kan se det ene er LED og det andet er Slim 4,4 mm.
I dag har jeg et toshiba 42" 1080P med 2 HDMI som er kørt om mod en toshiba HD XE 1 HD DVD afspiller. Udover denne har jeg en zaptor boks, så intet analog signal.. Det skal bruges til 70% tv over zaptor, 10% HD DVD, 5% Xbox 360 og 5% medie center.

skal bestilles inden nytår, så skal bruge jeres hjælp hurtigst muligt..

Kort sagt, er de nogle fede modeller?, hvad er godt / skidt ved den ene fremfor den anden?

på forhånd mange tak

Hilsen Poul
Af xprezz
796'eren har et langt bedre billede end 866'eren. Det eneste du får med 8 serien er at det er tyndt, men skal du vægmontere får du ikke rigtig noget ud af det da stik kommer ud bagi i stedet for i bunden.

8'eren kan streame film musik og billeder over netværk, så hvis man har behov for det skal man vælge den.
Af Fryd
Hej Poul

Tillykke med panelet. Jeg håber du bliver glad for det. Det ser fint ud.
Jeg er selv ved at bestille samme model, blot en 40".

Keep me postet

Hilsen Fryd
Af xprezz
tillykke med det. Håber du bliver ligeså glad for det som jeg er for mit 40" 7'er serie. Der er en del posts omkring indstillinger på avforums.com
Af _WHAT_
Nu er der så meget snak om pz serien fra panasonic herinde og mange siger den er bedre. Hvad er grunden til at vælge dette noget dyrer tv så ??
Af Fryd
Ja det er jo en subjektiv vurdering. :)

Jeg synes bedst om SAMSUNG LE40A796. Jeg er begejstret for teknikken; LED backlight med tilhørende højt kontrastforhold, ingen risiko for "burn in" som plasma, Full HD, 100Hz, MEN frem for alt, så kan jeg lide billedet som skærmen præsterer. Alt andet er jo kun ord. Hvad synes DU bedst om?
Held og lykke med søgningen. 8)

Hilsen Fryd
Af Holm86
Har A796 egentligt et 10-bit panel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fryd skrev:Jeg synes bedst om SAMSUNG LE40A796. Jeg er begejstret for teknikken; LED backlight med tilhørende højt kontrastforhold, ingen risiko for "burn in" som plasma, Full HD, 100Hz,
Det høje kontrastforhold med LED kommer ikke gratis. Du får det kun hvis den dynamiske kontrast aktiveres og da der ikke er én LED pr. pixel, så får du også uværgeligt nogle halos når teknikken træder i kraft. Ligeledes så er 100 Hz mere et salgstrick end det er brugbart i virkeligheden. Til visse typer signaler kan det bruges, men det er og bliver en kunstig teknik, som på et eller andet tidspunkt vil medføre en kunstigt udseende billede. Nogle kan lide det, andre kan ikke.

Nu skal dette ikke ende som en trashing af LCD TVene, men de nævnte fordele ser jeg blot ikke som fordele.
Af _WHAT_
Fryd skrev:Ja det er jo en subjektiv vurdering. :)

Jeg synes bedst om SAMSUNG LE40A796. Jeg er begejstret for teknikken; LED backlight med tilhørende højt kontrastforhold, ingen risiko for "burn in" som plasma, Full HD, 100Hz, MEN frem for alt, så kan jeg lide billedet som skærmen præsterer. Alt andet er jo kun ord. Hvad synes DU bedst om?
Held og lykke med søgningen. 8)

Hilsen Fryd
Jamen jeg prøver jo netop at finde den bedste løsning da jeg skal ud og bruge en masse penge. Jeg ved godt led er en smart ny teknologi, men jeg vil bare heller ikke forblændes af fine ord som smides rundt. Det afgørende er jo billedet og hvis det er lige så godt fra en uden led jamen så hvor herre til hest med det :)

FullHD er der også på pz skærmene og kontrasten er vist også fin. Det er igen et punkt som jeg syntes er fyldt med luft. Skærmen er opgivet til 2000000:1 og så vidt jeg husker så er kontrasten imellem solen og sort ca 1000000:1 så de overdriver nok en smule, som de fleste andre :)

Jeg havde selv rigtig meget kig på den, men vil ikke betale mere hvis det ikke er en bedre skærm jo :)
Af poul_madsen
#Fryd

Mange tak, jeg kan kun anbefale dig denne serie, kunne forstille mig 40" var mindst ligeså god.

#xprezz
mange tak, ja jeg håber da også jeg bliver ligeså glad for det som du er for dig, jeg kigger straks på avforums.com, mange tak for linket.

#_WHAT_
Jeg fik et tilbud via arbejdet på denne model i bundle med et Le19A656A1 (19" LCD til soveværelset) så der var denne model og et A866. Da jeg fik læst om begge (bla. denne tråd) blev jeg enig om et 796 var mere mig end A866.

#yakken

Jeg er sikker på det koster når de forskellige hjælperfunktioner slår til men man må jo bare slå det fra man synes smadre mere end hjælper. Det med LED og den sorte farve hjælper allerede på mit tv signal (Stofa Zaptor), på xboxen har jeg ikke lagt mærke til det endnu. Glæder mig til at smide en HD DVD på min Toshiba HD-Ex1 og se hvordan det ser ud, tror nu det bliver meget godt.

#alle

Det har allerede været til stor glæde. Det er faktisk et rigtig flot tv, de har brugt en glas ramme som passer 100% "udover" billedet, det skaber en rigtig god effekt. Jeg endte med at købe det via arbejdet, da vi fik et tilbud (køb x af dem og får x rabat), derfor den store hast med denne tråd. Jeg kan desværre ikke komme ind på tilbud osv osv, men det var en god pris, og fik et Le19A656A1 (19" LCD til soveværelset) med i købet, så det er skønt.

Mht. performance har jeg fået sat den til zaptor, hvor jeg desværre ikke har HD pakken (giver fan***me ikke 79kr / måneden for 4 kanaler) så det er normal, dog digitalt tv som boksen smider ud i 720p, nogle kanaler ser helt fine ud, andre er ret grimme, det er blevet mere mærkbart på springet fra 42" til 46". Noget der overraskede mig meger er hvor godt den teknik med LED virker i forhold til at gøre sort mere "sort", det virker faktisk bedre end jeg turde håbe.. Xbox 360 HDMI 1080P, jamen det ser jo bare for vildt ud, det er ikke der jeg ser den vilde forskel fra mit Toshiba 42" før men det kommer nok når jeg får spillet noget mere.

Jeg mangler lige at afprøve hvordan min Toshiba HD-EX 1 vil se ud med en HD-DVD fil og hvordan en alm. Dvd vil se ud. Dette glæder jeg mig meget til, og vil naturligvis lige smide lidt mere info til jer herinde.

En anden ting jeg mangler er at kørt en skærmkalibrering, da jeg har sådan en Spyder 3TV. Det burde vel også give noget (EN DEL), spørgsmålet er bare hvormeget af de digitale hjælperfunktioner jeg skal slå fra mens jeg gør det? nogle forslag?

Hilsen Poul, godt nytår til alle.

Godt nytår til jer alle.

Hilsen Poul