Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg er en dreng på snart 17 år som længe har gået om tænkt på at købe et nyt tv til min værelse.
Jeg har kigget længe og mange steder forskellige hjemmesider.
Jeg kan godt lide Samsungs design, men jeg synes ikke helt de lever op til de krav jeg har opstillet.

Kravene er: 32-40" prisklassen må gerne være 5-8.000kr. Så har jeg hørt noget om at der kommer nyt tv-signal snart. Så jeg vil gerne have tv'et er fremtidssikret. Det må gerne være lidt lækkert at se på, men samtidig have masser af kvalitet.
Og så sidst men ikke mindst, fuld HD helst hvis det kan lade sig gøre inden for den pris.

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at finde det perfekte tv.

På forhånd tak.
Af Ponduus
Og hvorfor i alverden vil du så gerne have full-hd? Du får intet ud af full-hd så længe skærmen ikke er større end minimum 46". Du kan ikke se forskel.

Du kan ikke fremtidssikre et tv. Der vil altid komme noget nyt. Jeg vil, personligt, altid vægte billedkvalitet højere end en eventuel "fremtidssikring".

Prøv at kigge på Panasonics PX80. Du får ikke bedre billedkvalitet i dit prisleje.
Af benjaminhviid
Ponduus skrev:Og hvorfor i alverden vil du så gerne have full-hd? Du får intet ud af full-hd så længe skærmen ikke er større end minimum 46". Du kan ikke se forskel.

Du kan ikke fremtidssikre et tv. Der vil altid komme noget nyt. Jeg vil, personligt, altid vægte billedkvalitet højere end en eventuel "fremtidssikring".

Prøv at kigge på Panasonics PX80. Du får ikke bedre billedkvalitet i dit prisleje.
Nu ved jeg ikke om, at du agter at handle på nettet. Hvis det er tilfældet kan du også kigge på Panasonics PZ80 på www.dustinhome.dk Det koster godt nok ca 300 kroner mere end dit budget, men det benytter nyere panel end PX80'eren.. Derudover leverer det også bedre billedkvalitet.. Og denne model kommer også med full HD (selvom det ikke er strengt nødvendigt, medmindre du sidder 0-1,7 meter fra skærmen.
Mht til fremtidssikring af tv'et (med øje for digitale tv-tunere) kan du sagtens købe en boks til at levere det digitale signal, som bliver krav for at se tv den 1. august (mener jeg) 2009. Disse kan fåes fra 3-400 kr. Se evt. www.fona.dk (:

Ganske vist er disse modeller ikke LCD, men du vil ikke fortryde at handle plasma - det giver meget meget bedre billedkvalitet..
Jeg tvivler på at du kan få bedre kvalitet for de 8300 (ca.) som Panasonic PZ80 koster!

Hvis du gerne vil holde budgettet lidt lavere, kan du fra samme hjemmeside få Panasonic PX80 til ca 6000, som Ponduus også anbefaler. Dette er nok et af de mest anbefalede tv herindefra - Denne kan fåes i 37" og 42" til næsten samme pris. Denne er dog uden full HD, og anvender som tidligere sagt, et lidt ældre panel som giver lidt ringere billedkvalitet (men stadig fremragende) end PZ80'eren.
Af MathiasHou
så jeg skal kigge nærmere på et Panasonic PZ80 da det er godt anmeldt herinde på sitet?