Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har en 19 tommer skærm, som jeg – ud over almindelig tekstbehandling internet o.lin. – bruger til grafisk arbejde og layout samt hjemmesideproduktion. Ingen spil. Jeg er ikke superprofessionel til grafikarbejdet, så heller ikke helt hysterisk mht. farvegengivelse.
Kunne godt tænke mig en 24 tommer og håber, at nogen kan give mig et godt råd.
Max pris 3-3.500. Gerne med BrightView, da mit arbejdsbord står under vinduet, så der ikke er generende lys bagved mig.
Har især kig på HP w2448hc, idet HP jo generelt klarer sig godt i anmeldelser. Er der nogen, der har erfaring med den, og hvorfor er den bedre end en tilsvarende uden widescreen?
Når jeg laver hjemmesider, har jeg sommetider brug for at se dem i 1024px bredde (ikke arbejde i denne opløsning), men hvordan har w2448hc og andre lignende skærme det med det. Mener at have læst et sted, at nogen er bedre egnet til det end andre. Jeg skal ikke vurdere billedkvalitet el. lin. i denne opløsning - kun have et overblik over, hvordan hjemmesiden opfører sig i denne opløsning.
Nogen med gode kommentarer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor vil du indstille opløsningen for at se et browser-vindue til 1024x768? Der findes plugins til eks. Internet Explorer der kan resize dit browservindue, så det afspejler en given opløsning. IE7 Pro kan eksempelvis.
Af ngr
yakken skrev:Hvorfor vil du indstille opløsningen for at se et browser-vindue til 1024x768? Der findes plugins til eks. Internet Explorer der kan resize dit browservindue, så det afspejler en given opløsning. IE7 Pro kan eksempelvis.
Fordi jeg ikke vidste det, du fortæller her. Men IE7 Pro lyder som noget, der koster penge?
Af mhca
Til min Eizo skærm kunne jeg installere et lille program kalder ScreenSlicer, hvor jeg kunne vælge hvilken størrelse mine vinduer blev resized til, hvis jeg Shift-clickede på dem med musen og trak dem hen i det pågældende område.
Jeg kunne forestille mig at programmet virker til alle skærme. Dog skal du lige første gang finde ud af at indramme et område manuelt på 1024x768 pixels.

Så jeg tror ligesom yakken ikke at du bør bekymre dig om det med resolutionen. Der findes sikkert masser af muligheder derude for små programmer der hjælper dig. Så ingen grund til ikke altid at køre skærmen i dens native resolution.

Ang. valg af skærm, så er jeg personligt ikke fan af brightview skærme, men smag og behag.
Jeg synes dog at du bør læse igennem mange af de tråde der har været gennem den seneste måned. Der er blevet foreslået masser af skærme.
Dog ved jeg ikke om der er nogen kommentarer til HP W2448HC, prøv evt søgefunktionen, hvis der ikke dumper et svar ind her.

Mvh. Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
ngr skrev:
yakken skrev:Hvorfor vil du indstille opløsningen for at se et browser-vindue til 1024x768? Der findes plugins til eks. Internet Explorer der kan resize dit browservindue, så det afspejler en given opløsning. IE7 Pro kan eksempelvis.
Fordi jeg ikke vidste det, du fortæller her. Men IE7 Pro lyder som noget, der koster penge?
Nix, det er gratis. Googl "Ie7 pro" så finder du det.
Af ngr
Mange tak for god og seriøs rådgivning.
Det må vist blive den.