Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kfd1602
Hej

Jeg regner med i løbet af de næste måneder at skulle investere i en fladskærm til stuen. Og da jeg ikke selv har ret meget forstand på emnet har jeg valgt at hente lidt hjælp igennem dette forum.

Jeg har følgende ønsker og krav til min nye skærm:

* Jeg sidder 4-5 meter væk fra skærmen så umiddelbart skal den være minimum 42 " og maks 50 ".

* Maks pris på 10.000 kr.

* Skal indeholde dvb-t tuner, er lidt i tvivl om den skal understøtte mpeg4, eller om det er lidt ligegyldigt.

* Den skal bruges til at se almindelig tv/dvd. Tv signalet bliver med tiden via fiberbredbånd men pt. er det via alm. stueantenne.

Har selv kigget på Panasonic 42px80 (selvfølgelig), men har også kigget lidt på LG's skærme, i første omgang mest pga. af deres flotte design. Men også Phillips skærme har været i mine tanker.

Men ud fra mine ønsker og krav er der så noget der er et oplagt valg. Alle forslag er velkomne og vil blive værdsat.:)
Af sketchpad
Til prisen er der ingen tvivl: LG 50PG6000/6010

Den bliver du glad for, jeg har den selv, og så den
ved siden af en KURO fra Pioneer...det kan godt være
experter ser forskellen på sorthedsniveauet - men jeg
kunne ikke se det - men min tegnebog kunne definitivt
se forskellen ;)

Den har nogle nevneværdige features:

- Minus larm i omformeren (dvs. du kan ikke høre strømforsyningen / SwitchMode PSU) larme når du har "mute" on.

- Den reducerer flimmer.

- Den er lækker i designet

- Den er 50" og billig.

- Den har 4 HDMI indgange hvilket du bliver glad for.
Af TYBO
Når du siger stueantenne har du så en antenne siddende på taget eller får det via et stik i væggen ?

Hvis du har det via kabel udefra dit eget hus så skal du gå efter end DVB-C tuner.
Hvis du ikke gider have en boks og vil se TV efter 2012 så få en med Mpg4.

Sony W4000 er et godt valg til prisen og en af de meget få TV på markedet som har dette.

Vær opmærksom hvis du køber den at der står DVB-C tuner på hjemmesiden hvor du køber den da der er nogle parallelimporterede som ikke har DVB-C tuneren

Hvis du satser på fiber TV så er tuneren ligegyldig og du kan vælge hvad du ønsker.

Men husk at fiber Tv har en delay hver gang du tænder TVet eller skifter kanal.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TYBO skrev:Når du siger stueantenne har du så en antenne siddende på taget eller får det via et stik i væggen ?

Hvis du har det via kabel udefra dit eget hus så skal du gå efter end DVB-C tuner.
Hvis du ikke gider have en boks og vil se TV efter 2012 så få en med Mpg4.
En stueantenne er vel en stueantenne? Antenner på taget forbinder vel oftest også via et stik i væggen med mindre du har været sløset nok til at trække kablet direkte ind i hytten uden at føre ledninger i væggene...

Hvis der planlægges, at omlægge til fiber-TV, så er der ikke behov for MPEG4, da det, som skrevet, først er aktuelt fra år 2012. Med fiber-TV får du en ekstern boks, som klarer dekodningen.

LG 50PG6000 giver dig meget TV for pengene og klarer endda de 1080p24 signaler, som 42" modellen af samme TV ikke gør. PX80 er den obligatoriske modstander, som dog ikke fås i så store størrelser. Udseendet er, i min mening, heller ikke helt på højde med LGs model, men man får meget billedekvalitet for pengene.
Af kfd1602
Må sige jeg er blevet rimelig begejstret for LG 50pg6000. Synes man her får rigtig meget tv for pengene. Har læst nogle anmeldelser hvor den også scorer ganske pænt.

Er der nogen der tør spå om priserne vil falde i første kvartal 2009. Kommer der nye modeller fra LG åsledes at ovennævnte skærm måske ikke længere er så atraktiv og prisen dermed vil falde. Kan se den billigste pris pt. er lige knap 9000 kr.
Af sketchpad
Det ved man jo aldrig, priserne vil selvsagt falde på ting der bliver ældre fordi der altid kommer nye ting.

Dog kan man måske ærge sig lidt hvis Plasma bortfalder hos forhandlerne fordi LCD sælger bedre, f.eks i København er der kun EN plasma tilbage hos Fona (hvilket er den nye Samsung i 50" ),mens El-Giganten stadig har 4-5 Plasma brands tilbage.

Plasma i 50" har aldrig været billigere, og man kan jo spørge sig selv om man kan få en ting der vejer knapt 43 kilo til en lavere pris, jeg vil tro det er finanskrisen der har sænket priserne så hysterisk meget som nu, jeg havde ikke i mine vildeste fantasier forestillet mig et 50" fjernsyn til rundt 10K - seriøst.

Men hvis du bor i udlandet - er der andre momsniveauer, andre afgifter og andre lønninger - derfor sælges samme apparat til f.eks omkring 6000 i England og USA, men det er stadig "samme pris" for dem iht. de lønninger de har - og du skal stadig betale moms + told + fragt for at få dem over her, så 10.000 er nok en meget realistisk pris, jeg gav 11500 (imod 14990,- som de stod til i El-Giganten) pga. at den blev købt i butik med samme service niveau som man forventer i en butik, det er altid værdt at give en tusse ekstra til butikken for servicen - så sidder du ikke der med skægget i postkassen når du opdager pixelfejl og mandagsmodellen! Men 4000-5000 over prisen er intet værd ;)